Hej! Jag känner inte till något sätt få IIS att agera mailserver, du behöver alltså en mailserverprogramvara. Min personliga favorit är http://www.mdaemon.com/. Testade, verkade ganska avancerat. Ingen annan som vet saker som om det t.ex går att skicka mail till molle@1.2.3.4? Vore ju användbart, så kan jag få igång allt tills domänen pekar om hit.. Jag har inte testat, men jag har för mig att du kan maila till namn@ip-adress. Problemet är att du måste ha en programvara på datorn som har den ip-adressen som tar emot mailet (smtp-server) och sedan hanterar mailboxar mm. Har du kollat i avtalet med din ISP, vad säger dom om att du sätter upp en mailserver? Telia har stoppat allt vad mailserverar är på dsl-anslutning för privat bruk och är du företagare och har avtal före dom ändrade avtalet så kan du säga till om att du vill ha port 25 öppnad igen Japp dom har låst en prot jag men den porten kan du lätt låsa upp för mer info Mail med IIS?
Jag har sen ett tag kört IIS för olika utvecklingsändamål, men funderar nu på att köra min dator som en fulländad server och nu undrar jag hur jag ska göra med mailen.. Jag har ännu ingen domän kopplad hit, går det att skicka mail till molle@1.2.3.4 så länge (om mitt IP-nummer är 1.2.3.4 d.v.s.)?
Om man väl har kommit så långt, vad krävs sen för att jag i mitt mailprogram t.ex. ska kunna skriva i <b>Server:</b> 1.2.3.4?
Känns krångligt, men jag gissar att det går att lösa rätt enkelt?Sv: Mail med IIS?
/JohanSv: Mail med IIS?
Sv: Mail med IIS?
/JohanSv: Mail med IIS?
Jag pratade med en utbildning förra veckan som inte fick köra egen mailserver på dras ADSL anslutning.Sv: Mail med IIS?
Finns massor med enkla mailservrar som fungerar bra, prova att göra en sökning på maildeamon, men i slutet så bör du ändå veta hur mailsystemen är uppbyggda för att kunna sätta upp en annars brukar man snabbt hamna på svarta listorna (om du har egen domän)
Lycka till
TyroneSv: Mail med IIS?
kan du gå in på www.no-ip.com =)
kanske inte få säga sånt i deta forumet =)
men va man lever ju bara en gång =)