Halloj! .ldb filen öppnas när databasen öppnas. När databasen stänger så tas .ldb-filen bort. Jag vet att en access-fil skapar en .ldb-fil som innehåller postlåsningsinformation. Jbag har exakt samma problem.IIS 5 låser access...
Har ett litet problem med min hostingleverantör.
När jag lägger upp en accessfil så händer det väldigt ofta att webservern "låser" databasen för åtkomst så att min asp-app som kör mot databasen inte fungerar. Den senaste gången det hände så låg där (ligger där) en .ldb fil som inte kan tas bort, .mdb filen går att radera. Om webserver-tjänsten startas om så löser det sig men det är ingen smidig lösning..
Är detta ett känt problem? Kan man lösa det på något sätt?
Har försökt att söka på microsoft.com utan framgång.
Tack på förhand!Sv: IIS 5 låser access...
Det du kan göra är att se till att du alltid stänger dina recordset och connections i dina applikationer. Gör du inte det, då kommer detta problem med posten. Det är alltså inte fel på din lev. server utan mer om att du missat att stänga databasen ... eller att du har så pass måna besökare att den e öppen hela tiden ;o
cya,
PatrikBSv: IIS 5 låser access...
Men problemet uppstår inte i asp-applikationen och det beror inte på något i asp-filerna...
Vid ett 10-tal tillfällen har problemet uppstått när jag laddat upp filen på servern och då har där inte varit någon användare som använt den.
För att beskriva det så här, på en sajt jag är webmaster på har jag använt ett forum med 30 användare, detta forum har fungerat felfritt i 6 månader. Jag lägger upp samma forum hos min andra leverantör (den som strular) och där är det bara 2 användare och då hänger den sig efter 15 min...
Det måste vara något fel i konfigurationen på webservern...Sv: IIS 5 låser access...
Men min access låser sig bara lokalt äpå min burk.
När jag laddar upp filerna till hotellet så fungerar allt felfritt.
Ingen som vet vad det kanb vara?
postade samma fråga under access forumet