Tänkte ta och kolla lite på Apache idag. Trial and error ;) Jag har Telia ADSL, och jag vill inte tanka SP1. Jag har då inte haft problem med sp1, dessutom skapar den väl automatiskt en återställningaspunkt för systemåterställning? Kom på en sak till, jag installerad just xp på min nya dator, och då installerade jag ca 50 - 60 uppdateringar eller nå't med massor av säkerhetsfel etc. Sedan Media player och sist sp1. Men när jag väl installerat sp1 så fick jag 28 st nya uppdateringar till... Dvs. du måste ha sp1 för att kunna installera nyare uppdateringar eftersom att de förutsätter att du uppdaterat dit... <b>Men när jag väl installerat sp1 så fick jag 28 st nya uppdateringar till... Dvs. du måste ha sp1 för att kunna installera nyare uppdateringar eftersom att de förutsätter att du uppdaterat dit...</b> De kanske har fått problem på sina datorer, men jag har då inte fått problem med min. Du kan ju inte veta utan att pröva före? Precis som du inte vet om det funkar med Apache innan du prövat.. kanske, men när jag hade installerat ännu fler uppdateringar så fick jag några till efter andra uppdateringen (installerar uppdateringar för tredje gången nu) jag har oxå haft problem med sp1 det var för att jag var dum och instllera det när det nys hade kommit för fursta utgåvan av sp1(eller vad man ska säga) hade en bug så det gick inte och starta datorn (komma in i windows) det gick bara att komma in i felsäkert läge sen släpte de en ny sp1 när jag installera det funka det bra jag hari nte haft nåra problemApache på XP (utan SP1)
När jag letade mig fram till sidan där man kunde
tanka Apache för Win, så såg jag det här.
"If you will install Apache on Windows XP, you must install the Windows XP Service Pack 1."
(http://nagoya.apache.org/mirror/httpd/binaries/win32/#xpbug)
Nu undrar jag om Apache ändå kommer funka om jag inte har SP1.Sv: Apache på XP (utan SP1)
Varför inte installera SP istället, du har väl bredband?Sv: Apache på XP (utan SP1)
Folk jag har ircat med har råkat ut för mer problem
när dom har installerat SP1, och dom körde faktiskt
lagliga versioner.Sv: Apache på XP (utan SP1)
Sv: Apache på XP (utan SP1)
Är det inte så att SP1 skrev över många av dina uppdateringar så att du måste installera dom igen?
/JohanSv: Apache på XP (utan SP1)
sebbe