Jag försöker att installera IIS 5.1 i XP-Pro, men det funkar inte. Ha nu funkar det!..Installation av IIS?
Jag har admin rättigheter, men när jag installerar så får jag ett meddelande att
”Det gick inte att skriva krypterade data till webbserverns konfigurationsdatabas (metabas). 0x8009000f=Objektet finns redan.”
Jag får tre alternativ ”Försök igen”, ”Skriv Okrypterat” och ”Skriv allt okryperat”.
När jag väljer Försök igen så går installationen vidare efter det att jag har klickar 3 ggr, men det blir någe fel iaf, när jag väljer ”Skriv Okrypterat” så blir det också fel.
Installationen går vidare men sedan när jag tittar i administrationsverktyg/ Internet Information Services så finns bara PRO-LVF………..(lokal dator). Inget mer.
Jag väljer Tjänster/IIS Admin/Starta om så funkar det. Men IIS:n funkat inte iaf.
Jag har försökt hittat någon lösning på nätet och hittat ett tips när det gäller meddelandet jag får vid installationen..
Det är att jag skall ändra på rättigheterna på mappen
”C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\Crypto\RSA\MachineKeys”
När jag kollar på egenskaperna på mappen så är det ibockat skrivskydd på den, jag tar bort det men kollar jag igen så är det där igen,
Som du kanske har förstått vid det här laget så är det första gången jag installerar en IIS, men vet du vad jag gör för fel så skulle jag bli mycket glad för hjälp.
Mvh
/RobertWSv: Installation av IIS?
Jag böt namn på mappen MachineKeys till old_MachineKeys, och då funkade nästa installation.
Mycket märkligt att det inte gick första gången men okdå..
”C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\Crypto\RSA\MachineKeys”