Jag hade tänkt mig att jag skulle lära mig att använda SQL Server 2000 i ett projekt som vi har i skolan nu. Måste jag sätta upp en webserver med typ IIS för att användare skall kunna accessa databasen från nätet? Vilket program rekomenderar ni isf? IIS och Apache anses för simpla för att få en godkänd uppgift. IIS tillsammans med SQL eller MSDE är en bra kombination för er. Du kan ju till och med använda .Net framework om ni vill testa de nya produkterna. Jaså, ja det vore ju optimalt, har suttit lite med .NET så det är ju intressant. Lärarna anser ju att IIS och Apache är för simpelt så. Tack för svaret. > <b>Lärarna anser ju att IIS och Apache är för simpelt så.</b> <b>Måste jag sätta upp en webserver med typ IIS för att användare skall kunna accessa databasen från nätet?</b> Ok det är möjligt men det är de som bestämmer om jag får min uppgift godkänd så :).Vilket program?
Sv: Vilket program?
Då kan jag garantera dig att det är väldigt dåliga lärare du har!Sv: Vilket program?
Nej, du kan accessa databas-servern via internet direkt med ett klientprogram (t.ex. administrationsverktygen eller ett som du skriver själv).
/JohanSv: Vilket program?