Hej, Valet mellan FAT och NTFS görs under installationen, det går även konvertera FAT till NTFS efteråt med ett verktyg som jag inte kommer ihåg namnet på, men tror det ska finnas med i datorn. > <b>det går även konvertera FAT till NTFS efteråt med ett verktyg som jag inte kommer ihåg namnet på, </b> Tack för alla svar, jag skall testa att installera XP och sen få tag i fullständig IIS så att man kan göra allt som jag kan idag på Win2000 Server. > <b>jag skall testa att installera XP och sen få tag i fullständig IIS så att man kan göra allt som jag kan idag på Win2000 Server.</b>Windows XP - IIS
Jag har en IBM Thinkpad T-30 som levererades med XP men sen tog jag bort detta och installerade Win 2000 Server...Nu vill jag gärna ha XP men som webbserver samt
NTFS filsystem. Kan man installera Win XP och sen IIS eller ingår det in någon av XP-versionerna? Datorn levererades med Win XP Professional och det funkade utmärkt men det enda jag saknade var IIS samt NTFS...
Vad är bäst att göra i mitt fall?
/HHSv: Windows XP - IIS
/JohanSv: Windows XP - IIS
CONVERT C: /FS:NTFSSv: Windows XP - IIS
/HenrikSv: Windows XP - IIS
Det går inte!
IIS4 finns som nerladdningsbar komponent. Fungerar på WinNT4 Workstation och WinNT4 Server.
IIS5 finns inte som nerladdningsbar komponent, men ingår i Win2000 Professional och Win2000 Server.
IIS5.1 finns inte som nerladdningsbar komponent, men ingår i WinXP professional.
IIS6 finns inte som nerladdningsbar komponent, men ingår i Win2003 server.
Skillnaden mellan IIS i Workstation/Professional och serverversionerna är att i klientversionen så är det max en site och max 10 samtidiga användare.