Help! har bytt burkar och fått XP installerat på köpet. Efter det går det givetvis inte att jobba med IIS utan krascher mm.....jobbar med asp/access om någon undrar. Vad är det som händer och i vilka situationer? Har du testat att installera om IIS? Det är just det jag undrar =)..vad är det som händer?? Låter som du har problem med ditt filsystem, Har du kört en scan disk på den? för att se så inte HD:n är skadad? då kan helt underliga saker hända. IIS och XP
Finns det någon guru på konfigurationer för detta eller är det så att man måste installera om till 2000 igen... Hälsningar haze
XP proffessional skall det vara...Sv: IIS och XP
Sv: IIS och XP
Det händer nämligen olika saker på olika jobb så vad jag behöver är förmodligen en riktig grundinställning av alla rättigheter mm från högsta nivån. Var hittar man en sådan?
Jag har lagt till, ändrat och tagit bort skriv/läs/mm rättigheter ett 20 tal ggr i olika nivåer. Ibland funkar någon men inte de andra. etc. När de funkar så låser sig databasen ibland utan anledning. Har av/på aktiverat HTTPKeeps alive då den ibland säger att för många användare låser datorn. Har startad om IIs, har konverterat databaser till 2000+, etc etc..
Har även skuggmakerade skrivskydd på samtliga c:skapade mappar som ej går att få bort! Skall det vara så i XP???
Häls hazeSv: IIS och XP
Att man inte kan ta bort mappar har många förklaringar. Aningen används de av något program ex utdelade i Kazaa, IIS, MS Netvärk m.m. Eller så kan filsystemet blivit kasst pga fysiska skador på HD:n eller liknande.
Det är svråt att på rak arm säga vilket fel du har. Jag skulle ialla fall gjort en scan disk, (djup sådan.) om inte denna ger fel, skulle jag troligen blåsa om antingen bara IIS eller hela datorn så man får den på det vis man vill ha den. (om nu någon annan installerat dne åt dig.)
//Johan N