Hej, Jag har stött på samma sak. Så här löste jag det på en engelsk NT4-server: Det har vi gjort och startat om servern men det verkar inte fungera. Sen hörde jag att alla konton som sätts upp, exempelvis aspnet kontot använder just den originalinställning alltså eng, och det måste man sätta om på något sätt.. Bör väl fungera på samma sätt som i traditionell ASP, börja med att sätta rätt LCID på användaren/sidan! Fick göra det - använde Language.Session.Lcid = 1053 på samtliga sidor som visade priset. Ingen snygg lösning precis så om någon i framtiden kommer på något bättre så säg gärna till. eftersom det är något som ligger i session objektet , vore det inte smuttare att lägga det i session start i global asax ? Om du alltid vill ha svenskt format skulle jag göra något sånthärLandsformatering på pris/datum (.Net applikation)
Jag har en applikation i .net där jag anger att ett värde skall skrivas ut med String.Format ("{0:c}", 100) vilket resulterar på min maskin till 100.00 Kr. Men en annan server vi har resulterar $100.00
Det jag behöver veta är hur man på en NT2000/US Webbserver ställer in så att detta förändras till Svenska. Någon som vet?Sv: Landsformatering på pris/datum
Start -> Settings -> Control Panel -> Regional settings
Välj "Svenska" och glöm inte att kryssa i rutan "Set as system default locale"
//JanneSv: Landsformatering på pris/datum
Jag är mycket angelägen om fler tips på detta...
Hälsningar
/PelleSv: Landsformatering på pris/datum
Sv: Landsformatering på pris/datum
Det borde kanske vara så att i nya global.asax eller webconfig så kan man sätta detta globalt men fann det inte vid tillfället.
HälsningarSv: Landsformatering på pris/datum
//RogerSv: Landsformatering på pris/datum (.Net applikation)
String.Format(New CultureInfo("sv-SE"), "{0:c}", 100 ))
MS