Hejsan Ett tips är att minimera mängden bilder i designen... Tycker förövrigt bara att sidor med drösvis med bilder är jobbiga att använda Men jag tänkte inte så jättemycket på banbredden utan mest på det andra tekniska. Jag vet att det finns sådana tjänster men de fungerar alltså utmärkt? Har man ett program som kolla med deras applikationer hela varje gång datorn startar? Problemet för din del med ComHem är att du INTE har 1 Mbit/s ut du har bara 200 Kbit/s. In har du 1 Mbit/s men inte ut, detta kommer du inte långt med om du skall driva sidan seriöst. Läste detta på com hems hemsida Hejsan Bostream Xstream (2.5Mbps in 0,768 Mbps ut) får du köra servrar på även mailservrar (port 25 är inte spärrad). Du får även fast IP.Driva en egen webbserver
Undrar hur det ligger till med regler för com hem. Funderade att fixa en webbserver och köra mina egna domän på. Får jag detta då jag inte får betalt av någon för att jag har webbservern?
Hur mycket klarar 1mbit som webbserver. Skulle den klara 10 olika siter, eller vart går gränsen?
'
Går det överhuvudtaget att köra webbserver på comhem, är lite fundersam
Tack på förhandSv: Driva en egen webbserver
Sv: Driva en egen webbserver
Jag har ju ingen "superfast" ip tex. Sv: Driva en egen webbserver
Hur är det med bandbredd. Jag kommer inte har några filer för nedladdning och inga jättetunga sidor med bilder. Kommer mestadels arbeta med databaskopplingar.
Hur mycket skulle 1 mbit klara av tror ni uppskattningsvis.Sv: Driva en egen webbserver
Om du skaffar annan ISP så funkar tex DNS2GO kanon, finns program som uppdaterar IP automatiskt. Själv kört det på Bostream 2,5 länge helt problemfitt.
Ang ComHem så tycker jag dom har riktigt rutten hastighet ut, dom kommer att få tänka om nu när så många andra ISP ligger så långt före.
/johanSv: Driva en egen webbserver
Innebär detta att det inte går att sätta upp en e-post server utan undantag?
Kan jag ha en server hemma med com hems internet cable?
Ja, du kan sätta upp en server hemma. Konfigurering av denna är dock ingenting som vi ger support på.
Vad som får finnas på servern reglerars av datainspektionen och deras reglar ska följas.
Observera att port 25 är spärrad för inkommande trafik. Detta medför att du inte kan använda dig av en egen E-post server.Sv: Driva en egen webbserver
Hur ligger det till med Bostream, kan man köra email server där?
Har en polare som har bostream, funderar på att prata med honom.Sv: Driva en egen webbserver
Osäker på Istream, mailserver funkar inte vet jag. Tror inte server är tillåtet, inget fast IP.