Hej De e ju de som e knas det står itne vad som är fel! han bara letar nått och sedan stannar! den exakta texten: plug and play error Ändra i BIOS så att den bootar på CD, sätt i en skiva med OS. går ej han lixsom stannar och vill ha en drivrutin till nå har testat med startdisket i hop om att han skulle hitta den ich användan men det gick ej jag måste få reda på va de e som han vill ha Kommer inte åt nått.. datorn laddar bios och drivrutiner för grafik kortet sedan får den plug and play error och då undrar jag va som e de vanligaste att datorer laddar efter dem två så jag kan leta upp lite drivrutiner och dra igång burken... annars vad kan de va för fel? Hej :/ e inga externa kort i skiten... gåre inte att gö nå då? Misstänker att du har fel på det första minneskortet,testa att byta plats på minnena. Det brukar också finnas en knapp för att återställa biosets default inställningar om man inte kommer åt bioset pga felinställningar. E va fan nu pissar jag på denna burk och skaffar en annan! Koppla bort allt förutom moderkort, minnen samt processor... Testa. Knappast, hårddisk, diskettstation, ev. grafikkort, ljudkort, nätverkskort etc. går ju alltid att plocka bort... Om jag plockar bort hårddisken så funkar vella inte datorn? cd:n och diket stationen funkar ju han letar efter nå i dem Nu är du ute och cyklar.. :) Datorn kan fungera utan något utav dem... :) Ta bort allt och sätt tillbaka dem en och en tills felet uppstår helt enkelt... :) Vild gissning, har du eller ett virus varit inne i Bios och rotat runt ? nepp inte varit i bios och stökat... shopa en burk och sen när jag kommer hem så funkar bara inte skiten Då är ju problemet enkelt, plocka ihop burken och gå tillbaka till butiken och reklamera den eftersom den inte fungerar.Hjälp! mig att få igång min dator
Jag har en tom dator och när jag startar den får jag upp plug and play error datorn har laddat bios och grafik kortet vad kommer sedan altså vad e de fö nå datorn vill ha?Sv: Hjälp! mig att få igång min dator
Jag har ingen aning om vad det kan va för fel... Oprativsystem? hur hade du tänkt jag skulle få in det? när burken stannar och får felSv: Hjälp! mig att få igång min dator
Alternativt boota ifrån startdiskett.Sv: Hjälp! mig att få igång min dator
Sv: Hjälp! mig att få igång min dator
Ta ut alla externa kort i datorn och testa, är där inga externa kort kasta skitet :)Sv: Hjälp! mig att få igång min dator
Kommer du åt BIOS , genom att hålla ner den knapp som beskrivs i manualen
(olika för olika datorer). Kan vara Delete F 10 F 12 Ctrl+Esc mfl.
I Bios kan det finnas ett Enable val för just Plug and Play (eller som det borde heta
Plug and Pray).Sv: Hjälp! mig att få igång min dator
Insert vid uppstart för mitt moderkort. Sv: Hjälp! mig att få igång min dator
(samma sak, he he)
Då måste du ev. ladda om Bios med ursprunglig version.
(om det överhuvudtaget går på din dator)
Om du vet vad det är för modell på noderkort så finns det säkert någon här som har tipps om hur felsöker.Sv: Hjälp! mig att få igång min dator
Sen får du hoppas på att du inte har brutit någon garanti om/ifall att du har öppnat burken.
//Anna-Karin