Tänkte mig en 19' plattskärm, men vet ej så mycket om dessa. Mikrodatorn testade just precis dessa skärmar i nummer 13 i år. Tack för ditt svar, jag gick in på dell´s hemsida och det skilde lite ;) i pris: 9850:- Har inte de flesta 19" TFT upplösningen 1280*1024? I sådana fall vinner du ju inget jämfört med en 17" med samma upplösning (om du inte har dålig syn då). Jo, överallt man läser står det att denna upplösning rekommederas. Men det jag undrar är vad man skall tänka på när det gäller tekniken, typ: USB, responstid mm, mm... Jag har tidningen på jobbet, om du vill ha en inscannad kopia så kan du väl antingen skriva din epost här i forumet eller imail:a din epostadress. Du behöver ej lägga ner något jobb på det, tack i alla fall!!! Har en LG 1715S vid tjejens dator samt ett par Hercules-skärmar på jobbet, LG'n är jag så nöjd med att jag funderar på att köpa två för att ersätta min ViewSonic P95f+ med. <b>enda problemet med platta skärmar som jag ser det idag är att de har en begränsad livslängd och kan vara jobbiga att sitta vid för långa stunder i taget...</b> Det är en fråga om skärmens kvalitet, en bra crt-skärm avger naturligt ljus vilket innebär att du inte sliter på synen med det lågfrekventa starka skenet som en tft innebär...Tänkte köpa mig en plattskärm...?
Vad skall man tänka på?
Vilka fallgropar skall man undvika?
Skäliga priser?
Märkesförslag?Sv: Tänkte köpa mig en plattskärm...?
Tyvärr finns det ingen länk till det testet på deras hemsida, men om du är riktigt intresserad så får du säkert tag i den aktuella tidningen.
Har för mig att Dells skärm 1901FP vann testet, men lite osäker på det.
Har iallafall den skärmen själv på jobbet och det är en kanonskärm! Fast den kostar en del, jag betalade 6000-6500 + moms och vi har avtalsprsier med dom så misstänker den kostar betydligt mer för privatpersoner
/johanSv: Tänkte köpa mig en plattskärm...?
Får nog titta på något lite billigare.Sv: Tänkte köpa mig en plattskärm...?
/JohanSv: Tänkte köpa mig en plattskärm...?
Sv: Tänkte köpa mig en plattskärm...?
/johan
edit:scannern vill inte vara med, får den inte till att läsa in sidorna korrekt. Så maila är inte att tänka. Om du är jätteintresserad av testet och inte kan hejda dig till testet släpps i PDF (av IDG) så kan jag posta den om du imailar din adress.Sv: Tänkte köpa mig en plattskärm...?
Sv: Tänkte köpa mig en plattskärm...?
LG'n fixar 1280x1024 och den släpar absolut inget alls, enda problemet med platta skärmar som jag ser det idag är att de har en begränsad livslängd och kan vara jobbiga att sitta vid för långa stunder i taget...Sv: Tänkte köpa mig en plattskärm...?
Jag tycker snarare att det är tvärt om, jobbigare att sitta långa stunder vid en CRT-skärm (85 Hz). Hur det är med livslängden på en TFT vet jag inte, men en CRT som är tre år är inte så kul heller, skärmar som är 5 år nu känns i princip oanvändbara tycker jag.
/JohanSv: Tänkte köpa mig en plattskärm...?