Har ett TV kort i min dator , tänkte jag skulle koppla in en kabel mellan Datorn och Videon (min Scart i TV är paj) Ja det går, detta ställer du in i Kontrollpanelen. Med geforce kort så skall man kunna använda två skärmar (vanlig = 1, tv = 2), se till att du använder någon form av "spegling" eller nå't. (Detta görs under bildskärm/inställningar/avancerat/georce någonting med de senaste drivrutinerna...) Har du ett kort med en Nvidia krets och får inget annat att funka så kan du testaTV-Kort
Min fråga är att går det att köra ex ett DVD program som spelar upp en DVD skiva i min dator till datorn fast jag behöver inte titta på det på min skärm utan jobba vidare?Sv: TV-Kort
Du väljer att utöka bilskärmen...och så gör du tv-bilden som Första skärm för annars kanske syns inte dvd filmen på tv:n...men den syns på din skärm
men problemet med detta är att Startmenyn och ditt skrivbord med iconer finns för första skärmen..så detta kommer inte att kunna komma åt....
tyvärr....Sv: TV-Kort
Sedan så bläddrar du igenom alla möjliga inställningar för kortet under den här fliken och letar efter "fullscreen device", sätt den till skärm två (tv:n...)
Nu kommer (om jag inte tar fel) alla directx renderade saker, inkl. t.ex. media player att rendera dels på den primära skärmen som vanligt och dels på den sekundära skrämen i fullscreen... Om inte så kommer bilden vara samma på båda "skärmarna"Sv: TV-Kort
TVTool från http://tvtool.info/index_e.htm