Sitter med en laptop som en användare själv försökt ominstallera Det finns ett program som heter Delpart som bör lösa ditt problem. Det kan ta bort både fat och ntfs-partitioner utan att behöva ange namnet. boota på en linux-diskett och kör med fdisk i linux, det borde lösa alla problem.. ska prova detta också.. Har du provat alla 256 tecken? Du vet väl att du kan hålla in alt medan du skriver in ett tal på numpadden, sen släpper du alt så får du fram tecknet. Vet dock inte om det fungerar i DOS men det borde du göra. Du har hela teckenuppsättningen på www.asciitable.com, men många tecken skiljer sig i DOS så låt inte bli att prova bara för du inte hittar ditt tecken på asciitable-hemsidan. Annars om du inte lyckas så finns det andra program för att ta bort partitioner. Partition Magic är ett av dem som fungerar väldigt bra. Jag vet att man måste betala för det om man vill kunna använda det i Windows men jag tror att det är gratis att bara använda det till att skapa startdisketter som du sedan startar ifrån för att redigera partitionstabellen på din hårddisk. Det tar lite tid att starta och kräver 3 disketter om jag minns rätt, men det är säkert värt besväret ;)Formatera disk med korrupt label
utan att ha rätt kunskaper...
Nu sitter jag med en partitionerad hårddisk där labeln är helt korrupt.
Det finns tecken med i denna label som ej går att hitta någonstans
i teckenuppsättningen, vi har i varje fall ej hittat den.
Vi står still i DOS och kan ej skriva till C:
I FDisk kan jag ta bort partitionen men får ej detta utan att
skriva av volym etiketten vilket jag ej kan för ett tecken finns ej...
http://www.nyedal.nu/error.gif
Har provat med många 'label' borttagare samt changes men
hårddisken går ej att skriva till tack vara labeln....
Mitt enda hopp är att någon vet en lösning eller vet hur man får
fram teckent visat i bilden ovan.......
Tacksam för all hjälp!Sv: mycket mycket udda problem.
Vet tyvärr inte vart det går att ladda ner.
//RickardSv: mycket mycket udda problem.
Sv: mycket mycket udda problem.
antar att jag kan hämta Linux startdisk. på nätet..Sv: mycket mycket udda problem.
Edit:
Jag provade lite nu. Jag vet ej om cmd i Windows XP har samma teckenuppsättning som det DOS du är i har. Men om det har det så har du ditt saknade tecken på alt + 166, eller om det är alt + 167. Båda ser ganska lika ut. Hoppas det hjälper! :)