Är det någon som har ett bra förslag hur på Kanske kan vara nåt: http://www.google.se/search?hl=sv&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=remove+nail+varnish+computer+screen&meta= Testa inte med lösningsmedel. Är det en bärbar så skulle jag vara försiktig med acetonet...men om det är en vanlig skärm kan det väl knappast vara några problem. Acetonet lär ju inte bita på glas... Utanpå glaset finns på vissa skärmar ett tunnt skickt troligen någon fom av plastmaterial eller dyligt. Aceton eller vissa andra lösningsmedel löser upp skiktet. Om man är försiktig kanske du kan testa med ett rakblad det hasar ganska bra på släta ytor och tar med sej skräpet. Jag tackar för förslagen, börjar lite försiktigt med rakhyveln, Det kanske skulle sitta på sin plats med en förklaring till hur det hamnade där ;) Det var junior, Nagellack på bildskärmen...
hur man får bort nagellack ifrån bildskärmen ???
har testat med alkohol, men det hjälpte inte,
funderar på aceton, men vet ej om bildskärmen pallar med det.Sv: Nagellack på bildskärmen...
Sv: Nagellack på bildskärmen...
Har en kompis som gjorde det. Det finns(fanns) ibland ett lager (troligen antireflex) som blev upplöst delvis. Skärmen blev kass.
Nagelack var nytt, annars brukar det vara tipex på skärmen då någon försökt rätta stavfel.Sv: Nagellack på bildskärmen...
Först får man ett hål iskicktet färefter flera hål och skärmen ser mycket "kladdig" ut.
Kompisen försökte då avlägsna allt vilket till 99% lyckades, med resultat en mycket blänkande skärm med mycket hög reflekterande egenskap vilket gjorde den omöjlig att sitta och arbeta framför.
Finns säker skärmar som inte har sådant skikt men finns säker även skärmar som kan ha tunna skikt som dämpar elektrisk strålning och givetsvis även sådana med antireflex.
Aceton, inget för plast.
Har en annan kompis som rengjorde en fjärrkontroll. Plockade isär den, knapparna mycket kladdiga, hälde dem i en glasburk och hälde på aceton. Skakade runt burken och "skramlet" i burken tystnade snabbt. Blev en "degklump" av smält plast. Löste det genom att köpa ny fjärrkontroll och ge tillbaka aceton burken till frugan sin. (Pinsamt)Sv: Nagellack på bildskärmen...
Men som sagt var försiktig.Sv: Nagellack på bildskärmen...
och går sedan över til aceton ;-) Sv: Nagellack på bildskärmen...
ett vetenskapliga experiment med en bildskärm, ett läppstift och nagellack...
jag blev inte sådär jätteglad när jag upptäckte sabotaget...