Ibland upptäcker jag att en process med namnet "spoolsv.exe" är igång i mitt WinXP och ligger på en CPU belastning runt 5% oavbrutet. När denna är igån kan jag inte köra igång vissa program t.ex. Photoshop, Word (den stannar vid inladdningsbilden) och datorn upplevs rent allmänt som lite slöare. Vet inte om detta är så att du har skräp i din dator. Fann en tråd om detta som kanske kan hjälpa i så fall http://forums.net-integration.net/index.php?showtopic=9612 Ska kolla ditt tips, men konstigt om jag fått "skräp" redan. Min nuvarande WinXP installation är bara 5 dagar gammal... spoolsv.exe är inte någon skräpfil utan är som du säger en fil som har med utskrifter att göra. Att den använder lite CPU kraft beror på en bugg i windows och bör fixas om du kör windows update. Har hittat problemet nu tror jag. Office2003 installerade en slags office dokumentskrivare, efter jag tog bort den skrivaren helt så har problemet än så länge inte uppstått igen.Problem med spoolsv.exe
När jag sedan avslutar den processen blir allt normalt igen och ovanstående program kan öppnas igen utan problem. Vad beror detta på?
Filen spoolsv.exe har väl något med utskrifter att göra, men detta händer då och då utan att jag ens funderat på att skriva ut något...Sv: Problem med spoolsv.exe
Sv: Problem med spoolsv.exe