Har nu en Minolta dimage s404. Är nöjd med bildkvalite, men kameran har två nackdelar: storlek och batteri. Skulle önska en mindre och lättare modell man enklare kan ta med i en handväska eller liknande. Hur länge räcker batteriet ungefär? Nicon Coolpix 3100 är riktigt bra... är vanliga AA batterier man använder till den... följer med 2st batterier som man kan ladda upp, rekomenderar däremot att man köper ett extra exemplar av batterier vilket inte är så dyrt eftersom det är AA. Bildkvaliten med den kameran är i alla fall riktigt bra. Jag köpte en Olympus C-750 Ultra Zoom. Jag har en Pentax Optio S4, den är grymt liten!!! Mycket mindre än IXUS 400, mindre än ett kreditkort och 20 mm tjock. Jag tror den har något sämre bildkvalité än IXUS:en, men är storleken avgörande är den perfekt! Har bestämt mig för en Canon IXUS 400 nu, den verkar ha fin bildkvalite och lagom storlek. Du kommer inte att ånga dig på en IXUS400!Tips på digitalkamera
Sedan så förbrukar nuvarande kameran mycket batterier. Är så trist att inte kunna ta med den när man åker bort utan att alltid behöva ha med extra batteriuppsättning.
Har kikat på denna Minolta DiMAGE G500, men skulle helst vilja kunna använda mina nuvarande compact flash minnen även till en ny kamera.
Maxpriset ligger runt 4000 kr.Sv: Tips på digitalkamera
Hur lång tid tar batteriet att ladda? Bör man köpa extra batteri?
Har du förresten möjlighet att maila en bild tagen inomhus med den till patrik@wardmark.com?
Alla tester jag hittar visar alltid utomhusbilder och sådana blir alltid bättre än inomhusbilder.Sv: Tips på digitalkamera
Sv: Tips på digitalkamera
- 4 miljoner pixlar
- 10x zoom (38-380mm i 35mm formatet)
- Möjlighet till filmsekvenser
- Vikt: 305 gram utan batteri och minneskort
- Storlek: 107.5 x 66 x 68 mm
Jag är mycket nöjd med denna kamera och batteritiden är fantastiskt bra (AA batterier). Kvalitet på bilder är mycket bra och Zoomen är grym, 10x optisk klarar man sig långt med.
Priset på denna har sjunkt ordentligt, jag köpte min i augusti 2003 för 6,500:- med 256mb minneskort men idag kostar kameran bara 4,395:- (med 16mb minneskort) på ScandinavianPhoto.
Jag hade med kameran på en veckas fjällvandring (fotat ca 90 bilder och 5min film) i september 2003. Efter det har jag använt den lite sporadiskt men först för två veckor sedan behövde jag byta batterier för första gången.Sv: Tips på digitalkamera
/JohanSv: Tips på digitalkamera
Därför är nu min tidigare kamera till salu här om nån är intresserad :)
http://www.tradera.com/auction/auction.asp?aid=4760142Sv: Tips på digitalkamera
Kollade först på kameror med AA-batterier men dessa blev så stora.
Köpte själv en billig AVANT men lämnade tillbaka den för den tog så DÅLIGA BILDER...