Jag har fått ett problem som jag inte vet riktigt hur jag ska lösa. Hade själv ett nästan identiskt fel för några månader sedan. Det hela slutade med att jag fick byta minnet. Har du kollat dessa? Nej minnet har jag inte testat men har inte haft problem innan så jag vet inte varför i så fall den ska bråka mig mej nu Har haft datorn på och surfat runt lite då och då hela eftermiddag inga problem. >Kan en varm Processor få en dator att hänga sig Jo jag har sätt att AMD Brinner upp och Intel går ner men inte att den hänger sig. Ang fläkt, kolla hur mycket damm du har mellan processorn och fläkten. Jag städade min dator häromdagen då jag tyckte att fläkten ofta gick på högvarv och det visade sig att det byggts upp ett tjockt dammlager i kylflänsarna mellan processorn och fläkten. Jag dammsög bort det och genast låter datorn bättre. Som Jan säger: kolla fläktarna! HAr svårt att hitta info vad som är godkänt värme i en dator för min P4 2.4 Ghz > <b>HAr svårt att hitta info vad som är godkänt värme i en dator för min P4 2.4 Ghz</b> Min nya fläkt till processorn är automatisk som ställer när det blir varmare men ligger runt 40 C när den inte arbetar och ca 47 när det jobbar som fasiken Skumt, det verkar som min dator fungerar nu när jag skippat Windows uppdateringarna?Problem med min dator
Det var i lördags kväll jag upptäckte att min Combo spelare inte fungerade eller fanns med i "Den här datorn", jag kollade och den hade problem med drivrutinerna, efter jag har försökt en gång att installera om den så tänkte installera om hela XP istället.
Sagt och gjort så gjode jag det och uppdaterade allt viktigt som fanns i Windows update.
Jag körde in en ny branvägg version och en ny Miranda (Båda var dom jag fanns på deras hemsida).
Efter ett tag så fick jag en blå skärm att sa något har hänt och den dumpar minnet.
Tänkte inte mer på det utan startade om datorn och satt igång och spelade lite.
Dagen efter så kom den blåa skärmen fram igen när jag startade och då blev jag förbannad och rensade och installerade om igen XP.
Nu får jag inte den blåa skärmen men dator hänger sig, ibland efter bara en timme och ibland efter flera timmar.
Som innan hade jua kört windows update och uppdaterat allt samt installerat 2-3 program.
En kompis till mig sa att moderkortet eller något kan vara trasigt men det undrar jag.
Jag öppnade den för 2 veckor sen och satte in ett nätverkkort till från en annan dator och det var inga problem med det.
Eftersom datorn pep lite konstigt så kollade jag med Hardware Doctor som följde med för att kolla värmen och jag kör en P4 2.4C TH och den ligger runt 50 C och det ska ju vara ok.
Kan tänkta mig mjukvaran (Hoppas verkligen det)
Jag har kört Antivirus med den senaste uppdateringen och den hittade inget virus.
Satt och undrade om det är något med Windows update som jag har laddat ner och den inte gillar eller kanske den senaste Nvidiam brandväggen eller MirandaSv: Problem med min dator
Sv: Problem med min dator
Skulle köra ett Antivirus och då efter en stund så hängde den sig
Ibland så piper den som en ambulans (troligen att den varnar att Processorn är varm)
men när jag startar WinBond Hardware Doctor så ligger den mellan 51-53 C och det är ju inget om jag ska förstå det info jag har fått.
Kan en varm Processor få en dator att hänga sigSv: Problem med min dator
Ja. Jag har en film där man testar hur väl olika processorer klarar överhettning. AMD pajade i den filmen, medan Intel låser datorn eller ger fel.Sv: Problem med min dator
Jag ska testa att byta fläkt på min processor samt sätta in en fläkt som blåser ut varmluftenSv: Problem med min dator
//
JanneSv: Problem med min dator
Dessutom: kolla minnets temperatur, samt temperaturen i lådan i övrigt. Testa att köra utan skal någon gång och se ifall samma sak händerSv: Problem med min dator
Min snurrar på en ~37 grader. Men uppemot 55-60 tror jag inte är några problem. Ska bli spännande att se hur stor värmeskillnade det är mellan min P4 2.4 och min nya P4 3.2 jag får idag.Sv: Problem med min dator