Sun har en javatolk vet jag, den gillar inte min dator nå vidare. Så jag undrar om det finns andra javatolkar att installera. Vad är problemet med Sun Microsystems J2RE? Hur kom ni fram till att det var den som bråkade? Problemet är att jag och fler med mig får javascriptfel och min dator fungerade ända tills jag installerade SUN''s javatolk och fler med mig har upplevt samma problem. Problemet är Windows och Microsoft som försökt skriva en egen "Javatolk" och integrerat den med bl.a. IE. Avaktivera allt som har med MS Java i IE att göra och prova med att installera Sun JRE. Vi är några få tappra som löser melodikrysset på lördagarna och för det krävs en javatolk. Du behöver det till Applets alltså, ok.Vilken Javatolk ska man installera?
Har nyligen installerat om burken pga javascriptfel och vill gärna slippa det igen eftersom jag inte kommer åt några CD skivor på minst 8 veckor till.
Ja, jag vet, Java och Javascript är två helst skilda språk, men det smäller ändå.
Vi kom förut fram till att var SUN''s javatolk som var boven i dramat.
//Anna-KarinSv: Vilken Javatolk ska man installera?
IBM har en som heter Jikes, är ganska bra.
/AndreasSv: Vilken Javatolk ska man installera?
Så därför tänkte jag testa en annan för att se om problemet dyker upp igen.
Använder du typ Frontpage från MS så blir det ju också, givetvis, problem.
Vad ska du använda "Javatolken" till? Att vara integrerad med din browser så du kan exekvera Applets? Eller ska du själv köra applikationer byggda i Java?
/AndreasSv: Vilken Javatolk ska man installera?
Även på banken behövs java ibland.
Ärligt talat så vet jag inte om det finns någon ytterligare som kan åstadkomma det du vill. D.v.s. att vara integrerad i browsern.
Prova Microsofts egna, om det finns kvar (Microsoft VM).