Hej. Har du testat att rycka ur kabeln till TV:n? En del grafikkort konfigurerar tv-utgången automatiskt när den känner att det finns något där under uppstarten. ja, den är bortdragen både ur tv:n och Datorn, men det funkar inte, den bara stannar. Man kan ju inte häller se vad det igentligen ska stå eller vad den håller på med i bakgrunden, det står bara "Cannot Display This Video Mode" på skärmen När i uppstarten kommer texten upp?. Jag har testat med en annan skärm och då funkade. Jag testede med felsäkertläge utan resultat. Valde istället att ta de inställningar som fungerade sisst. Och då kom jag in i datorn. Vanligtvis så fungerar det att bara avinstallera de drivrutiner som inte fungerar via Enhetshanteraren. ok, allt fixat nu.WINDOWS startar inte
Allting började sedan jag kopplade in datorn till tv:n (Enligt instruktioner från Dell support). Varje gång när jag startade datorn kom det upp "Cannot Display This Video Mode" på skärmen, men det försvann efter ett tag. Men nu är det så att datorn stannar någonstans och det står hela tiden "Cannot Display This Video Mode". Jag lät den stå på i 6 timmar i går utan att något hände.
Jag kommer in i bios och där kan jag se vad det står, Jag har även försökt med en startdisket från Windows 98.
Har kontaktat Dell via E-mail Utan resultat.
Någon som vet vad det kan vara för fel, som gör att jag inte kommer in i Windows XP???
Tack på förhand...Sv: WINDOWS startar inte
/JohanSv: WINDOWS startar inte
Sv: WINDOWS startar inte
Kan du se den första startupp sekvensen direkt efter BIOS initeringen.
Då kan du försöka starta upp XP i felsäkert läge.
Har för mig att man direkt efter BIOS trycker F8'a så får man upp en startmeny där man kan välja olika felsäkra lägen. De flesta nöjer sig då med typ 800x600 upplösning o 256 färger.
Annars verkar det som att skärmen har fått frispel.
Testa isf men en annan skräm om du har möjlighet.
mvh MickeSv: WINDOWS startar inte
Bytte sedan tillbaka till min gamla skärm och "Cannot Display This Video Mode" kom upp meddesamma när jag startar datorn, och nu försvinner det när välkomsttexten kom upp.
Men nu är det så att DVD-spelaren, Och Brännaren har försvunnit (Ingen ikon, testat via komandotolken).
När jag gick in på Lägg till maskinvara så var det ett uttropstecken på DVD-spelaren och Brännaren. Sen när jag gick vidare kom det upp om DVD-spelaren: "Den här maskinvaran kan inte startas eftersom dess konfigurationsinformation i registret är ofullständig eller skadad. (Kod 19)"
Och om Brännaren: "Den här enhetens drivrutin har lästs in, men själva maskinvaruenheten kan inte hittas. (Kod 41)"
MVH MarcusSv: WINDOWS startar inte
Vid omstart så skall XP hitta dom igen. Om du har drivrutinerna tillgängliga så välj att ersätta dom befintliga, annars så kör bara på med de befintliga.
Alternativt använd XP's "System Restore" och återställ till en dag då allt fungerade och där finns en checkpoint. Om det är någon installation som ställt till det för dig.
Skulle det ändå inte fungera så e det nog en ominstallation som gäller.
Framförallt eftersom det e i registret som felen har uppstått.
mvh MickeSv:WINDOWS startar inte
Fick ett nytt grafikkort av Dell men det tög tid för dom att fatta!
Tack för tippsen.