Hej ! >Hoppas på många hjälpande svar. Kan det vara så att du köra med hög upplösning på skärmen och sedan kör tv-utgången på samma upplösning? Tv klarar en upplösning som är ungefär som 480*600 (dvs. VGA.) Stämmer dock inte till 100%, det skiljer en del Har du klonat bilden? Vad har du mer för inställningar? Under fliken inställningar i egenskaper för bildskärm, har du rätt inställningar där. Tryck knappen avancerat och kontrollera. i senaste numret av datormagazin säger de att tvtool ska vara bra för att fixa bilden. har dock inte testat själv, men det kanske är värt ett försök för dig? Tvtool funkar bara till "nVidia cards ab TNT-1 til GF-FX" och inte till ATI. Se till att inställningarna för PAL NTSC står på PAL. Finns inte alternativet bör du testa att uppgradera drivrutinerna hej Data bild på tv
Jag har precis uppdaterat min gamla dator med "RADEON™ 9200SE"
Men får tyvärr inte tv-out att fungera.
Får en jätte suddig bild på tv och hittar inte någon inställning....som det blir bättre av.
Är det någon här som också har haft samma problem med tv-out....?
Hoppas på många hjälpande svar.
/JonasSv: Data bild på tv
..räcker det inte med ett bra svar? :)
Sorry, kunde inte låta bli.. och tyvärr har jag inte heller det bra svaret.Sv: Data bild på tv
Sv: Data bild på tv
Sv: Data bild på tv
(shareware, pris €12)
http://www.tvtool.info/index_e.htmSv: Data bild på tv
Se till så att kablarna du har är av bra kvalitet, hellst s-video kabel till bilden.Sv: Data bild på tv
/M G DatorverkstadSv: Data bild på tv
använder du s-vhs kabel skall den in i s-vhs ingång på TV:n ej via scart (på nya tv apparater sitter den på framsidan)
annars använder du composit kabel mellan dator och scart tillsammans med ljud kablar (scart-kontakt typ den som finns till playstation)