Hej, här kommer något att bita i. Har du kollat så att datorn inte har fått för sig att det är ett engelskt tangentbord? Hej B#: :-) Har du testat det jag skrev? Ja, och Num-Lock var inte påsattFelaktig tangentbordsdrivrutin på en bärbar Think Pad A22M
En god vän till mig :-) kom på, att för att ansluta fler USB enheter till sin dator av ovanstående modell (som enbart innehåller en USB port) så kunde han ansluta ett Microsoft tangentbord (som innehåller en USB-hub) och på så sätt tillfälligt utöka möjligheten att ansluta fler externa enheter via USB-huben på tangentbordet. Detta fungerade alldeles utmärkt ända tills nästa gång han skulle använda sin bärbara dator, då utan USB-tangentbordet och de andra enheterna. Nu har hans dator fått för sig att det är det externa tangentbordet är inpluggat så den laddar drivrutiner för det externa tangentbordet.
Detta får till följd att tangentbordsmappningen blir tokig, finns ingen nolla, å, ä, ö blir siffror mm
Han har försökt avinstallera tangenbordet enligt alla konstens regler men detta får bara till följd att när han startar om datorn så installeras drivrutinerna för USB tangentbordet igen.
Operativet är W2K
Har ni några ideer på hur han kan lösa detta, ominstallation av OS är inte ett förstahandsalternativ om vi säger så :-)
TIA
/B#Sv: Felaktig tangentbordsdrivrutin på en bärbar Think Pad A22M
//Anna-KarinSv: Felaktig tangentbordsdrivrutin på en bärbar Think Pad A22M
Ja, det är inte engelskt tangentbord, så enkelt var det tyvärr inte :-(
>Har du kollat så att datorn inte har fått för sig att det är ett engelskt tangentbord?
Hon menade att Windows kan ha fått för sig att tangenbordet är engelskt. Snabbknappen för det är normalt sett:
[shift]+[alt]
för att växla mellan de tangentbordsvarianter som finns (normalt sett svenska & engelska)
Att åäö blir siffror skulle kunna ha att göra med att du har numlock påsatt.Sv: Felaktig tangentbordsdrivrutin på en bärbar Think Pad A22M
Ledsen att jag var otydlig, jag förstod frågan , framgick inte av mitt svar, Nej Tangentbordet är inställt efter rätt språk, svenska för ett svenskt tangentbord, däremot kanske Reggie har något, jag skall be honom (för det är faktiskt inte jag utan en god vän som har problemet :-) att testa med detta.
Återkommer i ämnet.
>Att åäö blir siffror skulle kunna ha att göra med att du har numlock påsatt.Sv: Felaktig tangentbordsdrivrutin på en bärbar Think Pad A22M
Mvh
/B#