Jag har köpt en ny mus, en Logitech MX1000, och den fungerar inte nå vidare. Den är nog inte så dålig, men drivrutinerna spökar troligen. Testa att ladda hem nya. Har du nya, testa windows original. Dom som finns på hemsidan är samma som följer med. Jag har även testat att avinstallera dom och kört med Windows egna. Samma resultat med allt. Har du kollat med dem om det är ett känt fel? Låter som att det är dags att kontakta företaget. Ska åka till butiken där jag köpte den och se om jag kan få testa en ny. Täntke bara kolla läget här på forumet ifall nån hade nån klok idé först. Prova med olika underlag, det var ju så att optiska möss hade problem med vissa typer av underlag. (Glas och lackat trä t.ex) Det kanske är så att lasermusen har problem med andra eller samma underlag, prova olika underlag helt enkelt. Jag har testat olika underlag och den beter sig lika på alla. Och skulle det ändå vara underlaget som är problemet så byter jag hellre tillbaka till MX700. Nu har jag bytt till en ny MX1000 och den verkar fungera fint. Så problemet var att musen var trasig.Logitech MX1000
Pekaren får för sig att ibland hoppa hit och dit, lite som den själv vill. Det är väl ett ganska känt problem med billigare optiska möss. Men nu är MX1000 varken billig eller optisk (står att den ska vara överlägsen mot en vanlig optisk mus, eftersom den använder laser).
Före den här musen hade jag en MX700 (föregångaren) och den fungerade perfekt (tills jag råkade sparka sönder den).
Så nu är frågan, är MX1000 en sämre mus eller har jag bara fått ett dåligt exemplar?
ThomasSv: Logitech MX1000
Sv: Logitech MX1000
Thomas