Halloj. Har en polare som sitter ute i ett pörte i skogen och gnäller över att han aldrig kan få ha sin internetuppkoppling i fred. Problemet är att den helt hipp som happ, lite på känn, kopplar ner mitt i pågående arbete. Som de flesta av er gissat så är det ett hederligt gammalt modem denne vän sitter på. Har det inte något att göra med Samtal väntar också, att när någon ringer så kopplar modemet ner. Ja precis.. Det var inte igår.. Jag har kollat med honom och det här inträffar inte p g a andra samtal heller. Den dör direkt.. Sist jag snackade om det (för en 4-5 år sen) var det någon som muttrade någotModemtrassel
Nu hade jag samma problem för ett x antal år sedan då jag själv hade den ytterst tveksamma äran att använda modem, något som löste sig bra med någon specialsträng man skrev in i modemegenskaperna i Windows.. Har tittat runt lite men får helt enkelt ingen rätsida på det.
Någon av er därute som vet vad jag fiskar efter?? Strängen såg ut nåt i stil med S=10 o s v.
Datorn det gäller är en Acer 1350 med Windows XP Home..
M V H
JohannesSv: Modemtrassel
Minns inte om det var så att man skulle ställa in det eller inte, sitter själv inte på modem och det var länge sen man hade ett.
//Anna-KarinSv: Modemtrassel
om att modemet kan tappa "bärvågen" och därmed koppla ner lite för rappt även om det brukar fixa sig själv om modemet bara ger sig till tåls lite.. Det var mot bakgrund av detta jag fick tipset att mata in värden i modeminställningarna.. Dessvärre så har jag inte dem kvar.