Har nu ett vanligt TV-kort i datorn, men bor på ett ställe där analoga nätet ska släckas ned under 2005. Det finns. Men jag vet inte om de är bra. > <b>Nån som kan tipsa om nåt bra TV-kort?</b> En liten fråga till... :) > <b>Om jag skaffar ett TV-kort för marksänd digital-TV, kopplar jag bara in befintlig antennkabel och kan bums se de kanaler som är gratis i det digitala utbudet?</b> Om du har en delad TV-antenn med några andra kan det bli problem. Vad för kort har du? Jag har inget kort utan testade min brors hemma här med hans Canal Digital > <b>Om det är en vanlig villaantenn ja. </b> Tror inte det men vet ej. Jag har följande Tv-kort: Nu har jag ett TV-kort för digital TV. :) TV4 problemet löst, hittade den genom att söka igen. :) Jag har åxå en fråga. Tvärtom ;) Jo jag har TV-out på min video men vet inte en kabel som fungerar, den som jag har fungerar bara åt ett håll nämligen. Nä det håller jag med dig om men dom visade en pil på min kabel och den går bara att ett håll och har fasiken inte lust att köpa en och sen fungerar det inte. ><b>En kabel kan inte bara fungera åt ett håll...</b> Tjena moss har läst lite om vad ni har skrivit. Ett dvb-s kort som jag har fungerar utmärkt självklart bara för satellit men ändå.TV-kort för digital TV
Jag vill då inte behöva ha ytterligre en låda (digitalboxen) stå bredvid datorn utan antar (hoppas?) det finns TV-kort med inbyggd funktion för digital mottagning?
Nån som kan tipsa om nåt bra TV-kort?
Gärna med kortläsare som ansluts till kortet.
En annan fråga också. Nu använder jag även datorn som video med hjälp av programmet PowerVCR II som jag trivs med. Påverkas det programmet av övergång till digital-TV, eller kan jag fortsätta använda just detta program även sedan?Sv: TV-kort för digital TV
http://www.pcfynd.se/news.asp?ID=PF9394
http://www.pcfynd.se/news.asp?ID=PF9347
//PetterSv: TV-kort för digital TV
Standarden för digital-TV heter DVB. I den så finns det tre understandarder DVB-T (Terrestial - markbunden - samma som Boxer använder), DVB-C (Cabel - samma som ComHem använder) och DVB-S (Satelite - samma som Viasat och Canal Digital använder). För var och en finns det en uppsjö med tillverkare. Jag rekomenderar ett besök på http://www.prisjakt.nu/. Där finns det hur mycket diskussioner som helst om digital-TV för PC.Sv:TV-kort för digital TV
Hur funkar det rent praktiskt? Om jag skaffar ett TV-kort för marksänd digital-TV, kopplar jag bara in befintlig antennkabel och kan bums se de kanaler som är gratis i det digitala utbudet?Sv: TV-kort för digital TV
Om det är en vanlig villaantenn ja. Sv:TV-kort för digital TV
Jag vet en del som inte kan ha det tack vare det men det är inte alltid.
Jag har min delad med andra 9 lägenheter och det fungerar prefekt hos mig när jag testade.Sv: TV-kort för digital TV
Jag blev sugen på denna så att man är förbered om man senare vill skaffa betalkanaler också:
http://www.pcfynd.se/news.asp?ID=PF9394
På bilden får man intrycket av att den kräver två kortplatser, nån som vet om detta stämmer?
Och är kortläsaren extern och ansluts med en sladd, eller måste kortet stoppas in på baksidan i datorn?Sv:TV-kort för digital TV
Jag har Canal Digital/Via Sat båda digital på parabolenSv:TV-kort för digital TV
Påverkas förresten signalen om man t.ex. först låter den passera en video (som i nuläget inte kör digtalt) innan den kommer till datorn som då har digital mottagning?Sv: TV-kort för digital TV
Dom flesta har ju boxen innan videon och videon till TV :)Sv: TV-kort för digital TV
http://www.pcfynd.se/news.asp?ID=PF9347
Perfekt för den bärbara maskinen. Få in alla fri kanaler. Skulle vilja ha likadan fast med kort plats. :-)
/JanneSv:TV-kort för digital TV
Dock ett litet problem också. Jag får in SVT1, SVT2, SVT24, Barnkanalen, men lyckas inte få in TV4. Nån som kan tipsa varför?Sv: TV-kort för digital TV
Nytt problem dök dock upp... Textning på SVT kanalerna verkar inte fungera.Sv:TV-kort för digital TV
Jag har nu Leadtek Winfast grafikkort med MyVIVO (My VIDEO in, VIDEO out)
Det är exakt lika dana kontakter på både in och ut (S-video och RCA).
Har nu en kabel till TV via videon och det fungerar perfekt
Nu vill jag ha tvärt om från TV/Video till datorn men hittar inga sladdar eller hur man ska göra, någon som vet??Sv: TV-kort för digital TV
Har inte din video scart-ut? Beroende på vad det är för scart -> s-video/rca sak du har så är adaptern antingen inställd på att plocka signaler eller att lämna, beror lite på hur du ansluter. Pröva att bara koppla in det; fungerar det inte så får du skaffa en ny scart -> s-video/rca sak men se till att den du köper har en liten fin omkopplare på sig så du kan xälla mellan in/ut :)Sv:TV-kort för digital TV
Någon som vet var en sådan kabel kan finnas
Synd att det måste gå till en scart för jag har en vanlig kocaxial kontakt 2 meter från datorn :DSv:TV-kort för digital TV
Finns det något bra program som man kan se om man får in några TV signaler??Sv:TV-kort för digital TV
Sant, men kontakterna kan vara konstruerade för bara sändning i en riktning. Har själv en scartkabel med löstagbara kontakter där man väljer om man vill ha IN eller OUT.Sv: TV-kort för digital TV
Ska flytta nu till ett comhemhus och nu blir det nog ett dvb-c kort.har central antenn där så dvb-t är inte att tänka på, sabbar ihop signalen då för mottagaren.
är det någon som vet om man måste ha någe mer en själva dvb-c och ca läsare (även fast det går att hämta programm lätt för avkodning, så vill man ju vara laglig... host ;) )