Fruktar det värsta... men tänkte ställa en fråga här i alla fall... nån kanske har vart med om något liknande och har ett bra svar... ;) Kolla ifall ditt backup-batteri till bios är dåligt; har en dator som betedde sig skumt när batteriet var dåligt. Satsa på att skaffa ett nytt sådant Har nu haft min chef att kolla på den... och hon brukar kunna fixa det mesta... Laptop problem...
Min gamla laptop (MiTAC MiNote 6020) har tjänat mig väl i drygt 5 år... men nu har den dött. Det började i morse när jag försökte starta den så frös den vid uppstart (förutom att tvärnita så klagade den på att CMOS Checksum var fel) Jag testade starta om den men inte ens processorfläkten ville dra igång.
Jag slet ut batteriet, diskettstationen/hårddisken och RAM och pulade tillbaka det igen. Då fick jag den att starta upp utan felmeddelanden och jag trodde allt var frid och fröjd... Tills nyss då jag försökte starta den då samma fel uppstod.
Nu spelar det ingen roll vad jag gör, den vill ändå inte starta upp. När jag trycker på Power-knappen så tänds PowerOn-dioden, men inget mer händer. Jag har testat byta RAM (har några gamla 144-pin RAM som jag vet är ok)... Någon annan felsökning jag enkelt kan göra själv..?Sv: Laptop problem...
Sv: Laptop problem...
...men hon gick också bet... så jag antar att jag får förpassa den till det runda arkivet...
...känns lite tråkigt så här efter drygt 5 år troget tjänande... men men... :(