Har en AMD Athlon t-bird 1.2Ghz (ej xp) som nu börjar ha ett antal år på nacken, och moderkortet börjar visa tecken på att kasta in handuken. Detta måste jag då alltså byta ut, frågan är bara vad ska jag köpa istället? Har vanliga sdram från förr. Skaffa dig ddr, en processor på minst 2.0 Ghz, minst usb 2.0, minst 512 mb ram. skaffa ett grafikkort som du anser att du behöver + ljudkort + hd (min 40 gb)?. blev nu sist och slutligen så att jag gör en ordentlig uppgradering eftersom jag ändå hamnar å göra nåt..uppgradera/fixa, men hur?
Hittar jag nya där jag kan använda mina gamla minnen ännu, eller är det endast ddr som gäller (alternativt borde jag byta till ddr i vilket fall som helst?). Gamla moderkortet har endast usb1 medan usb2 och eller firewire skulle vara trevligt. Eventuellt kunde man tänka sej att hitta nån begagnad moderkort + processor + minne..
Sen är ju frågan ifall det är värt att satsa allt för mycket nu när pci-x och btx osv är på kommande..
Tankar / kommentarer.. ?Sv: uppgradera/fixa, men hur?
Gissning: några få tusenlappar för det där ;)
Vad behöver du datorn till? Beror väldigt mycket på behov (men med tanke på dina funderingar skrev jag bara ihop något, skaffa dig inte sämre än det där mer än ifall du anser att du verkligen inte har råd :) )Sv: uppgradera/fixa, men hur?
(även om jag egentligen nog klarat mej helt bra hittills med den datorn..)