Jag har nyligen köpt ett paket med trådlöst tangentbord och mus, MICROSOFT WIRELESS OPTICAL DESKTOP PRO 2.0 PS2/USB http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010058087. Dock är inte räckvidden speciellt lång, max 2 meter från mottagaren måste jag vara för att det ska fungera. Alla jag har pratat med säger att liknande produkter brukar fungera på ca 10 m avstånd vilket skulle vara smidigt. Jag har sett några luddiga amerikanske siter som säger att de bara ska fungera ca 180 cm från mottagaren, men det verkar inte stämma med det jag har hört. Någon som har samma modell eller någon liknande som kan berätta hur långt det fungerar? Även räckvidd på andra fabrikat kan vara intressant. Jag funderar på om det är något fel på mitt. Dessutom krånglade det lite så räckvidden sjönk till 20 cm en stund, men det ordnade sig automatisk efter några timmar...=/ Min funkar inte från soffan till TV:n (ca 3 m) men funkar om man lutar sig framåt (ca 2 m) Jag har den första trådlösa optiska musen som fanns och då hade de nog inte tänkt på inteferens för räckvidden är minst 100 meter. Har provat mellan olika våningar och det är inget problem.Räckvidd trådlöst tangentbord/mus
/JohanSv: Räckvidd trådlöst tangentbord/mus
Microsoft Wireless oxå.
/mickeSv:Räckvidd trådlöst tangentbord/mus
Märke: Logitech.
/Andrec