Beror på vad du ska ha handdatorn till. Som sagt så beror det på vad du ska använda den till. Jag har utvecklat lite databasapplikationer fr PocketPC. Har man lite större databaser så märker man ganska stor skillnad på 200 MHz och 624 MHz, men det fungerar ju givetvis med de långsammare också. har tänkt att använda den till: 400 MHz och uppåt räcker. Se till att den har Pocket PC 2003/Windows Mobile 2003 för bättre media-prestanda. På min 400 gick det precis spela upp filmer med Pocket PC 2002 (hackade ibland). Efter uppdatering till Pocket PC 2003/Windows Mobile 2003 som stödjer den processorn bättre går det väldigt bra. Det har blivit ganska billigt med Pocket PC. Jag var inne på Dell och de hade rabatt då och en 624 MHz kostade ca 3200:-. Nu ligger den på ca 3700:-.Sv: Handdator processor
Teoretiskt går det bra med 16 MHz till till adressbok, kalender och sånt.
Men om du vill köra musik behövs nog ca 200 MHz.
Och om du är som jag och även vill köra musikvideos och 3D-spel får du ha ca 400 MHz.
/AndrecSv: Handdator processor
/JohanSv:Handdator processor
film
musik
kallender/adressbok
bilder.
Vad behövs då? någon spec handdator ni kan rekommendera? VIll hålla priset så lågt som möjligt...Sv: Handdator processor
Du kan hitta billiga om du inte vill ha det absolut senaste.
/AndrecSv: Handdator processor
Så slutsatsen är att för film måste du troligen ha minst 400.
Allt annat du nämde går bra på en 266.
/AndrecSv:Handdator processor
Man kan få en 624 MHz för ca 3000:-.
/AndrecSv:Handdator processor
/Andrec