Hej Detta är definitivt ett mjukvaruproblem i din Audiokey. Jag har erfarenhet av två hårdiskbaserade och en sd-baserad spelare, och där gäller:Filstruktur på minneskort
En annorlunda fråga som jag inte vet vart jag skall posta så jag provar här. Jag har en mp3 spelare med utbyggbart minne (och inbyggt).
Spelaren är en audiokey. Problemet är att när jag lägger över filer och spelar upp dem får jag ingen ordning på filerna.
Om jag endast använder det inbyggda minnet så brukar (dock inte alltid) filerna spelas upp i den ordningen som de kopierades över i, dvs bokstavsordning. Men använder jag även det utbbygda SD kortet så blir ordningen hajkon kajkon oavsett i vilken ordning jag kopierar över filerna.
Detta torde ju vara ett mjukvaruproblem för just audiokey, men det kanske finns någon som kan lösa problemet. Nämnas bör även att spelaren inte har någon display så jag ser inte vad som spelas... Lyssnar på inspelat tal så det hela blir lite konstigt ibland.Sv: Filstruktur på minneskort
Motorola A920 telefon med mp3-spelare och två diskar:
Fungerar som i en dator (använder Symbian OS).
Man kan välja disk, och lista.
I listorna står musiken i bokstavsordning.
Creativelabs Zone Touch 20 gigabyte mp3-spelare:
Har ett litet mer komplicerat system med mappar, listor och stilval.
Spelar inte i rätt ordning. Ej heller i bokstavsordning. Så vitt jag vet kan man inte styra ordningen,
men väl sortera in i listor.
iAudio 20 gigabyte mp3-spelare:
Har inte fullt så många sorteringsmöjligheter, men spelar i bokstavsordning.
Man kan sortera i mappar.
Om en spelare spelar i bokstavsordning kan man sortera melodierna genom att lägga till ett
nummer före filnamnet. När jag t.ex. 'rippar' en CD så hämtar jag allt data från internet.
Sedan döper jag om alla låtar genom att lägga till ett nummer. Obs, jag använder ett fast
antal siffror med inledande nollor, annars kommer 10 före 2 och så vidare.
Dock, så tror jag inte detta hjälper för din spelare. Antingen får du leva med det, eller så kan du ju
kolla om det finns någon user group eller nåt där du kan få hjälp. Detta är inte rätt forum. CreaiveLabs
har jättebra forum för sina kunder, men jag vet inte hur det är med Audiokey.