BIOS hittar min cd-rom men går jag in i windows finns den inte där. Prova följande: har hur många 4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318 som hälst skall jag ta bort på alla ställen? <b>>har hur många 4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318 som hälst skall jag ta bort på alla ställen?</b> Så fel hadde bara en.men det hjälpte inte :(Windows hittar inte min cd-rom
Har bytt kbblar och byglarna sitter rätt.
Någon som har någon ide på vad det kan vara?Sv: Windows hittar inte min cd-rom
<info>
Starta regedit, sök efter nyckeln:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{<b>4D36E965</b>-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
Kolla så att värdet på Default är "DVD/CD-ROM drives" (ev. "DVD/CD-ROM enheter" eller liknande på svensk version)
<b>OBS!!! Spara en backup på nyckeln (File -> Export)</b>
Radera nycklarna <b>LowerFilters</b> och <b>UpperFilters</b>
Starta om datorn.
</info>
Förhoppningsvis funkar det... om inte så vet jag inte riktigt hur du skall göra. Ibland kan detta orsakas av virus/spyware... så kanske det är en idé att leta efter sånt...
Hur som helst... återställ registret genom att importera de gamla registervärdena om ändringen inte funkar.
Lycka till!Sv:Windows hittar inte min cd-rom
Sv: Windows hittar inte min cd-rom
Det borde bara finnas <b>en</b> nyckel under HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\ med det namnet. Kolla att <b>samtliga</b> tecken är desamma. Det finns en mängd nycklar med liknande namn, där bara första gruppen av tecken(<b>4D36E965</b>) skiljer...
Har du flera med <b>exakt</b> samma namn (vilket iofs inte borde vara möjligt) och där värdet för Default är "DVD/CD-ROM drives" så bör du plocka bort LowerFilters och UpperFilters på <b>alla</b>.
Kom bara ihåg att <b>spara en backup</b> av registernyckeln/-arna innan du gör något, som jag skrev ovan.Sv:Windows hittar inte min cd-rom
Kan man tabort 0001-0002? Tänkte så han läser om dom igen?
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
--- 0000
--- 0001
--- 0002