Hej, Du behöver en adapter för 2,5 ide -> 3,5 ide. Eller ännu enklare: en hårddiskkabinett för 2,5 ide-hårddiskar. Jag har en sådan och har reparerat lite hårddisk med den. Mitt var dock så enkelt att jag körde lite chkdisk på den för att få den att fungera :/ Finns externa USB adaprtar. Ex. på www.partman.se Tack, det borde lösa problemet.Delikat problem, koppla in en bärbar hårddisk till en stationär.
min kompis råkade göra så att operativsystemet slutade fungera. Inte så farligt, men tyvärr så hade han inte säkerhetskopior. Tråkigt nog hjälpte en annan kompis honom först och formatterade hårddisken och började installera lite. Det finns program, hittade Easy Data recovery som en annan rekommenderade här.
Till frågan iaf, hur gör man för att koppla in en hårddisk ifrån en bärbar Dell till en stationär? Det är en man skjuter ut, Dell PPM Inspiron 5000.
Jag skruvar sällan nu förtiden i datorer, men det borde finnas adaptrar att köpa? Finns en liten möjlighet att se om det går att rädda något om jag får hjälp med det här problemet.
Hälsningar HenrikSv: Delikat problem, koppla in en bärbar hårddisk till en stationär.
Datorn jag räddade var också en dell. För att kunna använda disken drar du ut den ur datorn, sedan skruvar du loss hårddisken (hårddisken sitter innanför plastskräpet) och ansluter den till din adapter/kabinett. Sedan ska windows hitta disken och den är som vilken disk som helstSv: Delikat problem, koppla in en bärbar hårddisk till en stationär.
Sv:Delikat problem, koppla in en bärbar hårddisk till en stationär.