För att jag ska få bra bild på min TV från det jag ska se på datorn så måste jag ta ut TV-kabeln. Om du med tv-kabeln avser antennkabeln så beror flimmret på att du har en jordslinga mellan datorns jordning och jordningen av antennkabelns skärm. Det ska gå att fixa men är i regel (vad jag förstått) rätt dyrt så enklast är nog att fortsätta dra ut antennkabeln när du ska glo på film via datorn. Vad är det som ska göras? sitter TV och datorn i samma el-uttag? Inte testat själv (brukar dra ut antennsladden), men jag gjorde en sökning och hittade detta http://www.ljudmakarn.se/default.asp?getpage=/view.asp%3Fart%5Fid%3D235%26menu%3D1 som borde lösa problemet. Datorn är på andra sidan rummet så jag antar att det inte är det som stör om det nu inte är kopplat fel. Nej, anledningen är att när datorn är inkopplad till tvn så får din tv plötsligt två olika jordpunkter med olika impedans (datorns jordning och antennkabelns jordning) du kan i princip bara få bukt med det genom att avskilja en av jordpunkterna och då helst antennkabelns.Dator till TV Problem
Jag har Comhem som levererar våra kanaler.
Blinden från datorn syns men flimrar.
Då jag använder min DVD så funkar det klockrent utan flimmer men kör jag från min dator så börjar det flimra.
Kan Comhem och sändningen från datorn ligga på samma frekvens?
Går detta att lösa utan att behöva ta ut TV-kabeln varje gång jag ska se på film?
Grafikkortet är ett "nVIDIA GeForce4 MX 440"Sv: Dator till TV Problem
Sen om någon har en billigt och smidig lösning på hur man undviker jordslingan däremellan så är även jag tacksam...Sv:Dator till TV Problem
Antar att det är en elektriker som måste göra det.Sv: Dator till TV Problem
om det gör det prova att byta uttag på tv/datorn. Kan tabort jordings fel om det nu beror på det.
Kolla också noga att igen kabel går imot s-video kabbeln.Specielt inga strömkabblar vilka kan skappa störigar.
P.S min strömkabel går imot min strömslad ibland och då blir skärmen gul D.SSv: Dator till TV Problem
edit: glöm min tidigare kommentar om att det skulle vara dyrt också, hittade även detta: http://www.kjell.com/?page=/kjellfakta/brum/ det ser rätt enkelt ut att bygga en egen dosa. Ska nog själv ge mig på att testa den andra varianten.Sv:Dator till TV Problem
DVD-Spelaren och Videon är kopplade båda till tv'n och dom får ingen störning. Dom går via samma Scart.
Varför stör det bara sändningen från datorn?
Kan det vara så att S-Video kabeln är för nära TV-Kabeln som gör att det inte funkar?Sv: Dator till TV Problem