Vet inte vad "AGP Volt. Range" menas med men den visar rött lite då och då.. *Vild gissning.* Kan tänkas att volttalet till grafikkortet blir för lågt och att det är det som det varnas för. Jo det skulle jag också gissa på. Men någon som vet om hur man kan fixa det? När jag gick över från Geforce till Geforce 4 för en evighet sen så klagade nått program som tillhörde grafikkortet att volttalet var för lågt. Nu kommer jag inte ihåg dom exakta talen, men Geforce ville typ ha 1,5V och Geforce 4 ville ha 3,5V eller nått sånt. Jag har övergått från ATI Radeon 9600 Pro till nVIDIA GeForce 6600. Det jag syftade på är ingen "finjustering" utan helt enkelt två olika typer av AGP-kort. Poängen var att kortet fungerade bra trots varningen. Men nu är det så att mitt funkar inte helt. Kan inte starta någon film eller liknande för då laggar allt ihop. Vad har du för övrig hårdvara? CPU, inkopplade saker mm. Det här med hur mycket ett grafikkort drar verkar vara lite luddigt. Jag har ett GF6800GT, 1xhdd, 2xcd/dvd och en nätdel på 350W. Har inte haft några som helst problem fasten att så gott som samtliga enheter varit igång och arbetat samtidigt. Kollade upp vad VDD stod för på internet och överallt där jag kollade stod det om AGP Volt. Range.AGP Volt. Range?
Är detta något som kan bli ett problem?
Den visar rött då den går ner på 1,46 men vanligtvis ligger den runt 1,65.
Motherboard: EPoX EP-8RDA nForce2
Grafikkort: Clob 3D GeForce 6600Sv: AGP Volt. Range?
//Anna-KarinSv:AGP Volt. Range?
Grafikkortet behövde minst 400W nätdel och jag har fixat en 500W nätdel.
Vet inte om det finns någon inställning i BIOS eller liknande.Sv: AGP Volt. Range?
Hur som helst så fungerade grafikkortet hur bra som helst trots varningen så jag stängde helt enkelt av varningen tills jag hade uppgraderat moderkortet.
ThomasSv:AGP Volt. Range?
Jag har testat ställa om volt antalet i BIOS men den är ändå runt 1,45.
Den varierar mellan 1,70 och 1,45 medans jag testat ställa upp den till 1,80Sv: AGP Volt. Range?
Alltså jag kan inte köra något som behöver använda grafikkortet lite mer än då man bara ska surfa.Sv: AGP Volt. Range?
Du skrev att grafikkortet kräver 400W. Det låter väldigt mycket faktisk, i alla fall för ett Geforce 6600.
Jag har 350W (tror jag? annars är det 300W) och det fungerar ypperligt till min Athlon 64 3000+ och ATI Radeon 9800 PRO.
För att testa om det är nätagget som inte räcker till så kan du koppla ur alla saker som inte är nödvändiga. Alla hårddiskar utom den du startar på, ta bort eventuellt ljudkort och andra extrakort.
Sen kan du testa och se om grafikkortet fungerar som det ska.
Men detta betyder ju självklart inte att det är så i alla fall. Sv: AGP Volt. Range?
Kollade lite mer i min manual för moderkortet och den säger att VDD inte är det.
VDD (V) = The Voltage Level Of Chipset
Kan det vara någon pin eller något på grafikkortet jag kommit åt så att den klagar?