Har ett par problem med USB minnen: Det första problemet hade jag på min laptop också innan jag installerade den önskade drivrutinen. Det hade att göra med att laptopen var lite äldre och hade stöd för USB 1.0, men inte 2.0. Det kan vara ngt liknande du har... Så testa att installera drivrutinerna så ska det fungera fin-fint. Vilka drivrutiner? De enda drivrutiner jag har sett för USBminne är några för Windows98.USBminneproblem
1. Jag har ett USB minne som fungerar fint i alla datorer utom min laptop. När jag pluggar in det där vill hårdvaruguiden installera någon drivrutin. Om man avbryter så ser man inte USBminnet och om man väljer installera så söker guiden för evigt på windows update. Antar att det inte finns några USBminnedrivrutiner för XP SP2 på windows update eftersom det ska vara inbyggt.
2. På en annan PC har jag bara USB1 portar. Varje gång jag stoppar i ett USB minne i den datorn får jag upp en ballong som säger "Den här enheten kan fungera snabbare bla bla". Går det att stänga av ballongen på något sätt?Sv: USBminneproblem
/EmmaSv:USBminneproblem
(Min dator har USB2.0 och flera andra USB minnen jag provat fungerar)