Har fått ärva en gammal ThinkPad (1998) av min son. Här är ett sätt som påstås fungera för en del, Nix, köp nytt. Enda möjligheten. Du kan på sin höjd få upp den till 15-20 minuter. Ja tack, något i den stilen har jag också hört. > Jag testar och återkommer.Ett nytt batteri kostar ju över 1000:- Det var en djä... bra ide. Jag lödder ihop ett litet "sött" laddningsbart batteripaket som Kommer du testa Fredriks förslag också? Det skulle vara intressant att se om det fungerar =) Så här har jag börjat. Urladda batteriet. Ska bli intressant att se för jag har åxå en gammal bärbara dator som har uselt batteri :) Det sket sig i princip.ThinkPad batteri ?
Batterikapaciteten är under all kritik 10 min max.
Finns det nått bra trix för att ladda/urladda så man får bättre uthållighet ?Sv: ThinkPad batteri ?
jag har dock inte testat själv och du gör det på egen risk :)
http://www.hackaday.com/entry/1234000800056067/
Bläddra ner till "Battery Revival"Sv: ThinkPad batteri ?
EDIT: där hann jag visst inte. Kan väl vara värt att testa, men jag kan inte säga att jag tror på det... =)Sv:ThinkPad batteri ?
Jag testar och återkommer.Ett nytt batteri kostar ju över 1000:-
Shit the same testing testing ;-)Sv: ThinkPad batteri ?
Skruva ihop ett eget annars ;) Lär finns folk som har gjort det förut, och du är ju en hemmapulare så... :) Bara att riva ut innehållet i batteriet och stoppa dit nytt, ev. att du har någon form av extern batterihistoria.Sv:ThinkPad batteri ?
jag ansluter på adapterporten. Inte specielt störande att ha detta hängande utanför.
Så får det bli.Sv: ThinkPad batteri ?
ThomasSv:ThinkPad batteri ?
Har kopplat 2 lysdiod i serie med 440 ohm.
När dioderna inte lyser längre anser jag att batteriet är fullt urladdat.
Sen åker det in i frysen 24 tim.
Återkommer och berättar hur det går.
Kan också berätta att datorn går i vilolägge vid 11.8 V på batteriet.
Man kan alltså köra på 12 V från tex bilen.
Roade mig även med att räkna på lösa uppladdningsbara batterier.
Det blir inte billigt det heller ~ 500 :-Sv: ThinkPad batteri ?
Sv:ThinkPad batteri ?
Jag körde batteriet i botten(Li-on).
Återladdade men ser ingen skillnad. Max 5 min.
Det blir ett batteripacket med laddning ca 12 - 13 V.
Jag ansluter detta packet på adapterporten.
Det blir relativ dyrt att köpa alla dessa celler. ~ 500 :-