Har i flera år kört med trådlösa Logitech-möss. Jag känner igen det. Dra-och-släpp-problemet har jag definitivt upplevt många gånger. Det var ett tag sen det hände så jag antar att det var på min MX700-mus. Jag bytte till en MX1000 precis när den kom ut (kommer inte ihåg när det var). Det är ett vanligt problem. Det står dock på lådan till de nya Logitech att det ska klara upp till 8 000 000 klick, så du sitter nog vid datorn för mycket :) Har Logitech helt enkelt sämre knappar än andra möss? Jag har haft många Logitech-möss. Ingen har blivit så. Dock blev en HP-mus så. <b>Dock har jag problem med alla optiska trådlösa möss, att de efter ett tag sliter upp underlaget så pass att de går dåligt sen. Man måste då byta musmatta eller bord(!). Nån som känner igen det?</b> Då är det nog slitage. Jag är nämligen rullstolsburen och muskelsvag så jag använder ofta funktionen skärmtangentbordet i Windows att skriva med. Och då blir det ju ett musklick för varje bokstav man skriver. :)Återkommande strul med Logitech möss!
De tidigare två jag haft började strula efter ca 1 års användande på varje. Nu börjar den nuvarande strula och det lustiga är att alla har strulat på exakt samma sätt!
Nämligen att vänsternappen beter sig som om den vore glapp, ett enkeltryck blir ett dubbelklick eller flera klick. Dra-o-släpp operationer blir helt omöjliga att göra eftersom knappen "glappar" och man vet inte vart objekten då hamnar.
Det beror inte på batterierna, det har jag testat.
Nån som känner igen fenomenet?
Är det "normalt slitage" att den blir så här om den dagligen används flera timmar i ett års tid?
Den har funkat 100% klockrent innan och rent ergonomiskt trivs jag jättebra med Logitech-möss, men när knappglappet väl har börjat håller det på även om musen flyttas till ett annat rum och annan dator. Och detta är alltså tredje Logitech-musen i följd (under 3-4 år) som detta händer med. Den jag upplever problemet med nu är dessutom en bluetooth-mus medan de tidigare har varit vanliga trådlösa.Sv: Återkommande strul med Logitech möss!
Efter hur lång tid som det problemet kom vet jag inte heller.
ThomasSv:Återkommande strul med Logitech möss!
Sv: Återkommande strul med Logitech möss!
Det är ju "klickgrejen" som slits upp och det är normalt slitage.
Dock har jag problem med alla optiska trådlösa möss, att de efter ett tag sliter upp underlaget så pass att de går dåligt sen. Man måste då byta musmatta eller bord(!). Nån som känner igen det?Sv: Återkommande strul med Logitech möss!
Jag har haft problem med min MX1000 ett bra tag och jag trodde hela tiden att det berodde på dålig mottagning eller nått sånt, men efter att jag bytte musmatta så blev den perfekt igen.
Jag kommer inte ihåg om den var så redan i början, men det tror jag i alla fall inte.
Musmattan jag hade var en vanlig i tyg och den var ruskigt "använd" (inte direkt sliten, men typ nersmutsad osv). Dock hade jag aldrig en tanke på att det skulle vara orsaken till problemet då optiska/laser-möss borde fungera på dom flesta icke-blanka underlag.
Nu använder jag en musmatta i hårdplats med motiv. Den fungerade inte bra med optiska möss men fungerar som sagt perfekt med min MX1000 som använder laser.