Har ställt frågan tidigare och fick svar att det kan vara så att TV inte klara det och man är tvungen att bygga en eller köpa en adapter. Denna sladd har löst problemet för många (inklusive mig när jag hade en gammal tv-apparat): Satt själv i helgen och letade efterlösningar på ditt problem. Hittat en tillfällig lösning :) Använda TV-tool så kan du tvinga nVidia-kort till composite även i Windows. Har testat de lite och det var inte så lätt samt att det är ju bara en sharewareSvart-Vit bild på TV-out
Problemet är att jag vet inte hur jag ska få adapter att fungerar
Adapterna konventera om från S-Video till RCA men det vill jag ju inte.
Jag har en sådan förlägning som är S-Video till SCART och där i mellan kan jag inte använda adaptern??
Att byggla med stift är jag inte heller så intresserad av så är det kört?Sv: Svart-Vit bild på TV-out
http://www.netonnet.se/item.asp?iid=61709&sid=1002513&SpaceCode=SectionRow3CenterSv: Svart-Vit bild på TV-out
Det jag hittade på nätet var att löda in en kondensator mellan stift 3 & 4 chrominans och luminans.
Jag antar att det är det som gjorts i scartkontakten från NetOnNet.
Jag provade och det fungerade för mig.
Dock "syncade" inte signalen riktigt, men jag vet inte om det beror på ovilja mellan de 2 sakerna jag försökte ansluta (boxer box -> projj).
Värdet på kondingen jag provade var 150pF (skivkondensator)
//MattiasSv:Svart-Vit bild på TV-out
Jag kör Ubuntu på den bärbara och i där kan jag scripta att Nvidia skicka ur som komposit och då visar den färg och allt det där :)Sv: Svart-Vit bild på TV-out
ThomasSv:Svart-Vit bild på TV-out