hej Det är normalt att den blir varm, särskilt om man inte har ett <b>men den blir varm i mitten exakt vid musen</b> (fyrkanten) ??? Det var min tanke med.. Hur varm blir den? Acer har säkert skickat med någon programvara för att kolla det.min bärbar blir varm i mitten
jag har köpt en ny bärbar (Acer).
men den blir varm i mitten exakt vid musen (fyrkanten) och knapparna, efter 10 minuers surfing.
är det normal?Sv: min bärbar blir varm i mitten
laptopställ så att luften kan cirkulera ordentligt under.
Vidare så kan man kolla så att processorn inte går föt fullt när det inte behövs,
det gör man under Energialternativ, om den står som laptop så går den med
ungefär 800 mhz mindre än fullefekt men om det behövs mera kraft så ökar den själv.Sv:min bärbar blir varm i mitten
Min är inte bärbar längre,men hon brukar också bli varm vid musen ;-)Sv: min bärbar blir varm i mitten
Men som sagt.. det är normalt, hade en Acer som blev riktigt varm men prova att ställa upp den lite när den blir så varm så luften kan cirkulera ordentligt... Sv: min bärbar blir varm i mitten
Om den är helt ny och den redan blir väldigt varm så kan det ju faktiskt vara något problem med fläkten.
Är den inte särskilt ny kan du ju öppna den och rengöra fläktarna, tänk på att du troligtvis förlorar garantin dock. Min Asus låg på 90C innan jag rengjorde fläktarna, den kom ner till 60C efteråt.
Som någon tidigare nämde kan du ju köpa ett laptopställ med extra fläktar. Jag köpte ett, det hade ingen mer effekt än min tidigare lösning med ställa upp den på några snusdosor dock.