När jag försöker installera mitt nya grafikkort så står det att inte det finns drivers som stöder VGA chipet? Det är Geforce FX5500. på det nya grafikkortet . Det finns ett grafikkort inbyggt i moderkortet men jag har inte installerat chipset men känner det av det i alla fall?Hur gör jag i såfall för att avaktivera det? Hittar inget i BIOS. Har du installerat drivrutinerna? http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_91.47.html Jag har fått mitt nya grafikkort att bli installerat så pass att det står med i kontrollpanelen, men det stod under installationen att inte det hade genom gått någon slags Windows testning. I kontrollpanelen på properties så står det nu ett frågetecken och properties säger att det inte kunde starta Code 10. Hej Lisa, Det moderkortsbaserade grafikkortet fungerar. Har tagit ut grafikkortet satt in det igen. Men det fungerar inte. Windows känner inte av kortet. Och när jag försöker installera CDskivan står det att det inte går att hitta någon driver till mitt VGAchip. Detta händer med och utan det inbyggda grafikkortet installerat eller avinstallerat. Ett annat felmeddelande som kommer upp är att software inte har gåttt igenom testet av Windows logo..Grafikkortsproblem
Eller har jag en för gammal bildskärm, kan det påverka vilket grafikkort som inte passar..
Tacksam för snabbt svar Lisa.Sv: Grafikkortsproblem
ThomasSv:Grafikkortsproblem
Grafikkortet är ett Geforce FX 5500.
Har även laddat ner drivrutiner från nätet och det fungerar inte heller.
Windows XP är operativsystemet.
Vad gör jag för fel vid installationen och hur ska jag göra för att det ska fungera? HJÄLP
LisaSv: Grafikkortsproblem
Med största sannolikhet så behöver du ta bort nya kortet, installera ditt moderkortsbaserade grafikkort. När detta fungerar som det skall så sätter du dit fx kortet och installerar det.
Råkade nämligen ut för samma sak för några veckor seda. Hade ett ATI baserat kort på moderkortet. Letade själv som en galning efter byglar och biosinställningar...
Lycka till..
//MickeSv:Grafikkortsproblem