Jag har ett liknande problem som jag möjligen själv ställde till.Kraschad partitionstabell cont:d
80G HDD, 6 partitioner, de första tre m W98/W2k/WXP; därefter tre logiska. -Sannolikt var det jag som kvaddade den genom att låta Norton Antivirus återställa MBR efter en ändringsvarning. -Ändringen berodde sannolikt på att jag ändrat de tre första partitionernas storlek ett par v tidigare och sedan glömt. Mindre sannolikt kan det varit en virusattack.
-Jag har lyckats återskapa merparten av de viktigaste data på disken m h a en extern HD-låda och en liten applikation från runtime.org.
Men hårddisken? -Dels hade jag stora problem med att återskapa för att den fick i stort sett allt att stanna (inte starta):
-Det gick inte att arbeta med den från disettversionerna av PartitionMagic eller DriveImage.
-Det gick inte att starta med W98-s startdiskett när den satt som enda eller andra HDD.
-Inte heller med XP-s reparationskonsol i installationsskivan.
-Det gick inte att starta maskinen med ett fungerande OS (Linux eller Windows) med den kvaddade disken som andra-disk.
-Det gick (ovant nog) inte att starta Knoppix-Live-CD5 när den hårddisken var ansluten, vare sig som IDE eller extern.
-Går det att återskapa en fungerande MBR, eller om jag släpper tanken på de data som är kvar, radera och skriva en ny? För att senare kunna radera hela hårddiske, och formatera o partitionera om den?
/Lars