Halloj... Nepp.. Då tror jag det är strömproblem. Ta fram ett annan nätagg och sätt en eller två diskar på det istället å se vad som händer. Allt som ligger på det första nätagget startar, men det andra är stendött, ingen ström där. > men det andra är stendött, ingen ström där. Är det et ATX agreggat? Jag får ingen ström från det sekundära nätaggregatet som är ett 300W ATX nätagg. Jo så sant. Jag får helt enkelt införskaffat en sånt där jäkla 580Watts agg och vänta med att koppla in HDD4 tills det har anlänt. > Jo så sant. Jag får helt enkelt införskaffat en sånt där jäkla 580Watts agg och vänta med att koppla in HDD4 tills det har anlänt.För lite kräm i burken?
Jag införskaffade igår en ny hårddisk, en 160Gb SATA disk.
När jag installerade denna så vägrade en annan hårddisk starta. Om jag drog ut den, så vips funkade allt igen. Jag testade då att skippa datakabeln mellan moderkort och hårddisk och bara plugga in ström till den nya disken. Samma problem igen.
Min fråga, kan det vara så att det är för lite kräm i nätagget? Jag har i dagsläget 450 Watt.
Hårdvara:
ASUS A8N-SLi Deluxe moderkort
2 x 1 GB DDR
4 SATA Hårddiskar
1 DVD-brännare (LG)
1 ASUS GeForce7800 GTX grafikkort (256 MB)
1 Creative Audigy 4 ZS ljudkort.
1 Zalman AlCu CPU-fläkt
1 150mm Chassifläkt i botten.
//JohannesSv:För lite kräm i burken?
Två scenarion:
1. HDD1,2,3,4 inkopplade, endast HDD1,3,4 hittas
2. HDD1,2,3 inkopplade, alla hittas
3. HDD1,2,3 inkopplade, endast ström till HDD4. HDD 1,3 hittas, inte 2.
4. HDD1,2,3 inkopplade, ingen ström till HDD4, HDD1,2,3 hittas.
//JohannesSv: För lite kräm i burken?
Sv:För lite kräm i burken?
Sv: För lite kräm i burken?
Nu hänger jag inte riktigt med, får du ingen ström från nätaggregatet?Sv:För lite kräm i burken?
Det måste väl startas/vara anslutet till moderkortet.
Till skillnad från gamla nätagregat som hade en hård ström knapp.Sv:För lite kräm i burken?
Sv:För lite kräm i burken?
Sv: För lite kräm i burken?
Ta en snabb sökning på google på hur kontakten fungerar, sedan kopplar du lämpligt stift mot jord. Sen snurrar det.