Jag har nu 512 MB PC3200/400Mhz DDR minne i min burk Det står alltid i manualen för moderkortet vilka minnen man ska använda. Ska å ska, vilka de råkar testat. De enda datorer som jag lekt med som varit kinkiga är Compaq.. Tja min Abit IC7 så tror jag den klarar de mesta utom DDR2. Det var längen sen jag jobbade med minnen så denna fråga kanske låter dumt. Det var väl bara att man skulle ha dom i par förut? Tex 2st 64MB och 2st 128MB, inte 1st 64MB och 1st 128MB. Vad bra, få se om det blir en 1GB eller bara en 512 mb. Största fördelen är väl att du sparar en minnesplats inför framtida uppgraderingar. Det där med att sätta i minnen parvis finns fortfarande. Ska snart köpa en 512 MB minne tror jag Men du hade ju ett dual-channel moderkort Johannes, det är gjort för att ha två minnen som paralellt. Japp, och därmed så finns det fortfarande kvar med minnen parvis, även om det nu bytt funktionalitet och namn, istället för "gammalt junk som inte kan hantera två olika minnen" så heter det nu Dual Channel.olika versioner av minnen
Tänkte köpa in en 512 till men det finns väldigt massa olika versioner verkar det som.
Har inte lust att köpa fel för det kan ju göra att burken blir sämre.
Tips på program hur man kan ta reda på det?Sv: olika versioner av minnen
ThomasSv:olika versioner av minnen
Sv: olika versioner av minnen
Det jag tänkte på är det minnet jag har nu så jag köper ett lika dant.
I värsta fall får jag öppna burken och kolla om det står något.Sv:olika versioner av minnen
Jag minns för ett antal år sen att skulle man få minnet att fungerar så var man tvungen att köpa två stycken lika dana eller bara köra den ena, det gick inte att blanda liksom.
Nu är det så att jag är lite sugen på att köpa denna
http://www.levitech.se/showProd.asp?prodid=498907&cat2=21&sitearea=1
+ har kvar min 512 så jag får 1,5 Gb internminne.
Det jag har nu är en twinmoseSv: olika versioner av minnen
Det är hur som helst inget problem längre, jag har i alla fall inte märkt av det. Har 3 olika minnen i nu i min dator.
man tjänar "bara" ca 20-30 kr att köpa en 1 GB en att köpa två stycken 512 mbSv: olika versioner av minnen
Jag har ett Asus A8N SLi Deluxemoderkort som jag använde
innan jag bytte till Intels Core2Duo CPU, och det moderkortet
körde Dual Channel DDR 400 MHz har jag för mig det hette.
Hur som helst, man kunde köra ett minne i DDR1-1, men skulle
man uppgradera så var man tvungen att stoppa i ett till med samma
datakapacitet i DDR2-1, skulle man efter det uppgradera så var
man tvungen att köpa två minnesmoduler och sätta i DDR1-2 och
DDR2-2.
(och nej, jag menar INTE DDR2 som i minnestypen utan att det
fanns fyra minnesslottar grupperade två och två).
//JohannesSv: olika versioner av minnen
Läste lite men fattar knappt något
http://www2.abit.com.tw/abitweb/webjsp/test_report/IC7/IC7-02.php
Huvudsidan
http://www.abit-usa.com/products/mb/products.php?categories=1&model=5Sv: olika versioner av minnen
Sv:olika versioner av minnen