Hej alla Du skriver inte vilket OS du kör, men om det är XP så kan du installera om SP2 och sedan det Tack för snabbt svar. Så märkligt?! Har lekt lite här nu och förstår ingenting.Firmware upgrade eller...??
Hoppas kunna bolla lite kring mitt lilla problem. Problemet är min DVD Rom/brännare i min Laptop. Av någon anledning kan jag helt plötsligt inte spela upp DVD skivor.
Lite fakta om min maskin...
-Acer Aspire 1800
-HL-DT-ST DVDRAM GMA-4080N (DVD Rom)
Ja det är väl det som är av vikt. Försöker att komma på något jag ev. har gjort för att påverka att jag nu inte kan spela upp DVD filmer, men kan inte komma på något.
Vad händer då? Jo när jag matar in min film så får jag alternativet vad jag vill göra. Provar då att öppna med lämplig spelare. Så fort spelaren försöker dra igång filmen så kommer det upp:
"Spelarnamn" har stött på ett problem och måste avslutas
Har provat att mata in både DVD med annat innehåll än film samt "vanliga" CD-skivor och det har inte varit något problem att läsa skivorna.
Jag har provat att uppdaterat Firmware men stöter på problem även här! Har Googlat på min enhet HL-DT-ST DVDRAM GMA-4080N och hittar en sida:http://forum.rpc1.com där de pratar om min enhet och även tips på ett program som heter discinfo som bla kollar vilken Firmware version man har samt en funktion som kollar om det finns en nyare version. Och det är här det är lite märkligt. Enligt DiscInfo så heter min Firmware version 0H37 men om jag söker efter nyare versioner i DiscInfo tar den mig till sidan:
http://forum.rpc1.org/dl_result.php?kaj=1&isces=GMA-4080N
Här ser allt ut att stämma men här heter versionerna 0N37, 0N38. Allts ett N istället för H som jag har och således när jag har provat att installera så får jag felmeddelande eftersom den inte en version som det kan uppgradera.
Så nu står jag här med en DVD Rom som läser skivor men vägrar spela upp DVD skivor.
Alla tips all välkomna, såsom en bra lösning eller någon bra sida där man kan uppdatera sitt Frimware.
Kanske är fel forum men testar här får vi se...=)
// Mv. onsdags hälsningar Thoams KSv: Firmware upgrade eller...??
program som du vill använda till filmen.Sv:Firmware upgrade eller...??
Nu börjar det kanske ljusna. Dunkade i IE 7 undra om det kan vara det som ställer till det...nej vad skulle det ha för dammanhang??
Hur ominstallerar man SP2??
(Kör XP Home)
// Mvh ThomasSv: Firmware upgrade eller...??
Avinstallerade saker som jag vet har installerat de senaste dagarna/veckorna. Inte så mycket jag kom på men IE 7 samt Power DVD åker ut. Ville nu öppna min spelare eller rättare sagt ett program som jag fick med min LapTop, Aspire Arcade där man kan se på bilder kolla på cd/DVD...strunt samma...
Nu ville inte ens programt öppa sig utan jag fick "Aspite Arcade har stött på ett problem och måste stängas". Skumt!! Så jag avinstallerade detta program och installerade det på nytt och gissa...nu gick det att titta på DVD?! Men bara i Arcade? Gjorde samma visa med PowerDVD men inte med samma framgång det blev fel från börgan och det komiska...nu funkar inte Arcade inte heller???!!!!
Tips...NÅGON??!!
// Mvh Thomas