Hej alla Hej Tack för ditt svar Anders..=) Om jag inte mins fel så måste man ha drivrutiner för att köra DVD-skivor i datorn. Möjligt att dom drivrutinerna krockar med varandra. Ett tips är att försöka hitta ett program om städar iregistret och plockar bort saker som inte hör hemma där. Det är nämligen som så att ju mer man leker med datorn desto mer skit hamnar det i registret och det försvinner inte alltid vid en avinstalation. RegDoctor brukar jag köra för att rensa. Har inte förstört något för mig än så länge iaf! :-) Är nog som ni säger, att det är något galet i registret. Dessvärre så strulade RegDoctor till det för mig. Fick strul då jag körde Visual Studio! Fick fel då jag körde mina sidor. Googlade lite och kom fram till att det hade att göra med Framework:et. Men en systemåterställning fixade till det och jag är nu noga med vad den rensar i registret.Vad har tagit åt min LapTop??!!
Provar att skriva igen och hoppas att det finns någon som har något uppslag.
Problemet är min DVD Rom/brännare i min Laptop. Av någon anledning kan jag helt plötsligt inte spela upp DVD skivor.
Fakta om min maskin...
-Acer Aspire 1800
-HL-DT-ST DVDRAM GMA-4080N (DVD Rom)
Ja det är väl det som är av vikt. Försöker att komma på något jag ev. har gjort för att påverka att jag nu inte kan spela upp DVD filmer, men kan inte komma på något.
Vad händer då? Jo när jag matar in min film så får jag alternativet vad jag vill göra. Provar då att öppna med lämplig spelare. Så fort spelaren försöker dra igång filmen så kommer det upp:
"Spelarnamn" har stött på ett problem och måste avslutas
Har provat att mata in både DVD med annat innehåll än film samt "vanliga" CD-skivor och det har inte varit något problem att läsa skivorna.
En skum grej hände här om dagen. Har som ovan nämnt att spela upp en DVD och får hela tiden:
"Spelarnamn" har stött på ett problem och måste avslutas
Men när jag försökte öppna mitt program som följde med min maskin och heter Aspire Arcade så gick det inte. Brukar utöver filmtittande även använda Aspire Arcade till att titta på bilder , spela musik mm. Nu gick det alltså inte ens att öppna mitt program, Aspire?? Provade således att göra en ominstallation av Aspire. Och gissa om jag blev förvånad när jag helt plötsligt kan öppna mitt program och dessutom spela DVD!!
Provade omgånde att spela upp en DVD i Power DVD men fick, "Spelarnamn" har stött på ett problem och måste avslutas...skumt, ok tänkte jag och körde igång filmen i Aspire. MEN!! Nu fick jag åter "Spelarnamn" har stött på ett problem och måste avslutas.
Och efter en ny omistallation så har jag, visst en fungerande spelare, men vad är det som har hänt??!!
Någon som har något uppslag??
// Mvh Thomas men en märklig DVD Rom!
Sv: Vad har tagit åt min LapTop??!!
Det verkar som att du hade fått något fel i registret i Windows. Windows kunde inte identifiera enheten korrekt. Sådana problem brukar kunna åtgärds med en reparation eller ominstallation. Har själv råkat ut för liknande fel. Troligtvis inget fel på hårdvaran.Sv:Vad har tagit åt min LapTop??!!
Hade nästan gett upp min tråd...=)
Jaha då vet jag lite vad det är som ligger bakom mitt DVD strul. Kanske skall prova med att köra något vettigt program som "rättar till" registret.
Återigen tack...=)
// Mvh Thomas Sv: Vad har tagit åt min LapTop??!!
Sv:Vad har tagit åt min LapTop??!!
Sv: Vad har tagit åt min LapTop??!!
Sv:Vad har tagit åt min LapTop??!!
Tack för era svar...=)
// Thomas