Hej grabbar och tjejer! Är det 'chkdsk' du tänker på? Programmet du nog söker efter är System File Checker och det används så här: Hej Stefan! "sfc /scannow"Reparation av Windows XP
Jag vet att det finns ett litet program att köra som kollar att installerade Windows komponenter är intakta och fungerar som de ska. Jag har tyvärr glömt bort kommandot/programmet och hoppas att ni kan hjälpa mig.
Jag har nämligen problem med en applikation, (som jag tror heter) ccapp vid stängning av datorn och tror att detta lilla program ska kunna hjälpa mig.
Tackar på förhand/
OveSv: Reparation av Windows XP
Kör med /F parameter om du vill fixa fel med en gång.Sv: Reparation av Windows XP
<info>
sfc [/scannow] [/scanonce] [/scanboot] [/revert] [/purgecache] [/cachesize=x]
</info>
Dock är jag inte så säker på att det hjälper dig, eftersom ccapp.exe tillhör Symantec (Norton) som jag gissar du har eller har haft installerat. Testa istället att avinstallera Norton och installera det igen, alt. sök igenom datorn efter virus/spionprogram.Sv:Reparation av Windows XP
Alldeles korrekt, programmet jag sökte efter är sfc. Jag har även, precis som du föreslår, Norton Antivirus installerat, sedan en månad ungefär. Jag installerar om Norton.
Jag försökte köra sfc från "Kör" men det ska förmodligen köras från en kommandotolk. Jag ska prova det också.
Tack allesammans för snabba svar!
OveSv: Reparation av Windows XP
kan du nog köra från kör grejen.. (gjorde det själv för inte länge sen för övrigt..)