Hepp, Beror ju lite på hur tunga beräkningarna är, men troligtvis går det med allt som kan köra .NET 2.0, vill minnas att det är från Win98 (ev 95 med begränsad funktionalitet). Nu är det knappast att rekommendera att köra Win98, men om du säger allt som kan köra Win2000 borde du klara dej bra. Detta förutsätter givetvis att du inte använder funktioner i frameworket som kräver en viss os-version. Produktsupport upphör: 2005-06-30 och utökad support upphör 2010-07-13 för Windows 2000 Server. Tack för tipsen.Minimikonfiguration för dator
Läget är följande:
En kund till mig ska få en applikation som ska ligga på en dator. Applikationen får in ett litet mätvärde via com-porten ca 1 gång per minut, gör ett par mindre beräkningar och skriver sedan ut värdena igen på en annan com-port.
Frågan är, vad blir minimikraven på datorn för att köra en sån grej? Det enda som kommer vara igång på datorn är windows samt applikationen. Applikationen är skriven i vb.net (2.0).
/RickardSv: Minimikonfiguration för dator
/JohanSv:Minimikonfiguration för dator
Är det då värt att köra win2000 borde man inte välja windows 2003 sever istället från starten? Sv: Minimikonfiguration för dator
Det slog mig efter jag postat inlägget att jag kunde göra det lätt för mig och kolla på systemkraven för Windows XP :) Det har inte speciellt höga systemkrav, och en OEM-version av WinXP Home var inte så dyr, så det blir nog det som får rulla på datorn.
/Rickard