Tänkte jag skulle köpa mig ett USB minne. Så vitt jag vet så är 2.0 desamma som hi-speed. Det är väldigt stor skillnad. Den långsammare varianten lämpar sig egentligen enbart för Möss, tangentbord osv. Vill du ha prestanda på ska du defenitivt satsa på den snabbare varianten. Jo jag tror du menar USB1.0 och USB1.1 Har kollat upp din fråga på ett antal sidor och följande gäller. Ska du använda det för att köra program Nej, usb 2.0 är inte hi-speed. Usb 2.0 kan köras i olika lägen, där hi-speed är ett läge. Sedan är det en annan sak att alla usb 2.0 inte stödjer hi-speed, vilket kan användas för att lura konsumenten att man köper en snabb hi-speed produkt, men i verkligheten köper en ganska långsamt produkt. Även fast det fortfarande är usb 2.0 mm för den jag har pratat med har både USB2.0 och USB2.0 High-Speed och det är skillnad enligt honom.Hi-Speed eller ej för USB-minne
Såg att priset på de var ju inte alls farligt utan tvärtom väldigt billigt.
Så min fråga är.
Hur stor skillnad är det mellan USB2.0 med Hi-Speed och en USB2.0 utan Hi-Speed??
Är det någon markant skillnad eller vad??Sv: Hi-Speed eller ej för USB-minne
Sv:Hi-Speed eller ej för USB-minne
Men en information jag har fått så är Hi-Speed snabbare på USB2.0 än en minne som inte har det men endå har USB2.0Sv: Hi-Speed eller ej för USB-minne
USB 1.0 = Low Speed, upp till 1,5 Mbit/s
USB 1.1 Har den maximala hastigheten 12 megabit per sekund (”Full Speed”).
USB 2.0 har den maximala överföringshastigheten Hi-Speed.
alltså:
Low Speed – upp till 1,5 Mbit/s
Full Speed – upp till 12 Mbit/s
Hi-Speed – upp till 480 Mbit/s Sv:Hi-Speed eller ej för USB-minne
från "stickan" så ska du verkligen ha USB 2.0
annrs går det seeegt ;-)Sv:Hi-Speed eller ej för USB-minne
Sv: Hi-Speed eller ej för USB-minne
Har föresten upptäckt att mitt moderkort har bara stöd för 2.0 och ej USB2.0 High-Speed.