Överväger just nu starkt att satsa på ett Logitech Z-5500 högtalarset. Högtalarsystem till datorn, surround 5.1
Länk till tillverkaren:
http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/SE/SV,CRID=2177,CONTENTID=9486
Några funderingar bara.
Så som jag har möblerat nu tänkte jag placera subenheten på golvet under skrivbordet. Är det okej, eller blir det dumt att ha den där? Känner man vibrationer, luftdrag eller nåt annat "obehag" av att ha fötter och ben precis framför subenheten?
Mitt ljudkort har tre ljudutgångar (två högtalare på varje). Normalt pluggas väl dessa in och motsvarar just de 6 st högtalare som anläggningen består av. Nu till frågan:
Kan man med hjälp av högtalarkontrollern välja att t.ex. ta enbart det ljud som skickas 2-kanaligt (till fronthögtalarna) och att få ut det i alla sex högtalare istället?
(Frågar därför att jag har ett SB Audigy ljudkort och i skrivande stund har inte Creative fått fram mjukvara som tillåter uppspelning av 2-kanaliga filer i alla högtalare i Windows Vista. Creative Multi-Speaker Surround (CMSS) som de själva kallar det, kan just nu inte användas i Vista).