Vad har tagit åt mitt Windows? Det är så att jag fått ett felmeddelande något med cli.exe, verkar var något med ATI kort som jag har. Tänkte då gå in i msconfig för att se vad som försökte stara vid uppstart men när jag skriver msconfig i Kör... så ser jag bara att det blinkar till, alltså jag ser bara msconfig i en kort sekund sedan stängs det. Händer samma sak om du prover köra t ex regedit? Hej Stefan och tack för ditt svar. Har du testat att köra i felsäkert läge? Tusen tack Stefanmsconfig går ej att öppna??!!
Försökte Googla lite på det är problemet men utan resultat. Så nu hoppas jag att det är någon här på PelleSoft som kan ha en lösning på detta.
Tack på förhand och Glad Påsk alla..=)
PS. Kör en Acer aspire 1800 laptop och det rullar Windows Home på maskinen DS.
// Mvh ThomasSv: msconfig går ej att öppna??!!
Misstänker att din dator eventuellt kan vara smittad av virus. Testa kör:
<info>
C:\WINDOWS\pchealth\helpctr\binaries\msconfig.exe
</info>
Om det inte funkar, ta då och sök efter msconfig på din dator i felsäkert läge och om den hittar någon msconfig.* i Windows-mappen eller System32-mappen så radera eller döp om den... (den riktiga skall ligga i ovan nämnd mapp)
Kör sen en virusscan etcSv:msconfig går ej att öppna??!!
Jo det funkar att köra regedit genom Kör... Provade andra kommandon såsom tex ipconfig, där fick jag samma fenomen som i msconfig. Kollade i C:\WINDOWS\pchealth\helpctr\binaries\msconfig.exe och provade köra exe-filen, dessvärre resulterade det i samma sak, dvs en kvick glimt och sedan borta?!
Ja det kanske beror på något virus men jag körde en fullscan i mitt AVG Free men hittade inget! Har du något förslag på andra program som kanske hittar virus/ trojaner effektivare?
En annan skum grej är att jag inte kunde starta Ad-Aware, brukar hitta en del med just Ad-Aware!! Hur tar man sig vidare nu?? Vill gärna inte formatera..=/
//Tack på förhand ThomasSv: msconfig går ej att öppna??!!
Sök på Google efter ett program som heter HiJackThis och kör det. Den listar de processer som dras igång vid uppstart och du kan enkelt inaktivera "misstänkta" processer.
Om du är osäker, gör bara en scan med HiJackThis och posta loggen här.Sv:msconfig går ej att öppna??!!
Nu har jag kört HiJack This och visst hittade jag massa skumma saker. Vad det var och var det kom ifrån vet jag inte , jag plockade helr enkelt bort det jag inte kände igen och nu kan komma åt msconfig. F*an va skönt coh jag lyfter påhattten och bockar...=)
Jag får passa på att önska dig en Glas Påsk
// Mvh Thomas