Nej, men hittar du någon info om det får du gärna meddela då jag har en bärbar stående med trasig bakgrundsbelysning. Jag har bytt inverter på en HP Compaq NX8220, men jag ger mig inte gärna på det igen kan jag säga, det är lite pilligt. Intressant Och du har inget serviceavtal eller någon garanti? Hm, du har inte funderat i banorna ny display? Eller vet du om det är invertern eller CCFL:en som gått åt skogen? Jo men en ny display kostar 4000. Nej, då var det svar på ena delen. Är det CCFL:en eller Invertern som stuckit därhän? Jadu det vete tusan :) Vad kan en sådan kosta och var köper man en? Har beställt från USA och då låg dom mellan $9.90 och typ $25 beroende på vilken modell och storlek. oj hur tusan vet man vilken man ska ha. Inte alls omöjligt. Johannes syftade antagligen på att frakten är så dyr just för att företaget har tänkt på att produkten måste skickas försiktigt. Som Thomas påpekade, just så var mina tankegångar. Det går liksom inte stoppa ner i en Jiffypåse och skicka med Posten Ekonomibrev och hoppas att skiten håller, för då kommer du få reklamera CCFL:er i tid och evighet. jo fraktens pris är helt ok om det kommer fram helt :) Har en bärbar HP nx6325 med skärmupplösning 1400x1050. När datorn varit avstängd ett tag och är nystartad så är ällt bra. Men efter ett tag så börjar vänstra delen av skärmen (ca 5 cm) att lysa svagare. Sv: Byta bakgrundslampa i en bärbar?
/JohanSv:Byta bakgrundslampa i en bärbar?
Kolla in den här adressen t ex för lite bilder och instruktioner:
http://laptops.home.att.net/lcd-repair.htm
eller
http://www.fonerbooks.com/laptop_6.htm
de hjälpte mig.
Höjer gärna ett varningens finger dock, om du inte är försiktig så kan du förstöra hela skärmen när du väl är igång och pillar.
I övrigt så kan jag bara önska lycka till.
//JohannesSv: Byta bakgrundslampa i en bärbar?
Måste först fixa en lampa och det
Jo det är säker väldigt pillrigt men eftersom jag inte kan använda datorn ens så är det nästan värt ett försök.Sv:Byta bakgrundslampa i en bärbar?
Vad är det för märke/modell?Sv:Byta bakgrundslampa i en bärbar?
Då är det ingen ide att laga den utan köpa en ny.Sv:Byta bakgrundslampa i en bärbar?
Sv: Byta bakgrundslampa i en bärbar?
Vet bara att helt plötsligt så blev det svart skärm.
Man kan se programmen väldigt svagt om man tittar så noga som möjligt.
Typ 99% är det svart och 1% så ser man vad det är.Sv: Byta bakgrundslampa i en bärbar?
Bra att jämföra att skicka den till reperation.Sv:Byta bakgrundslampa i en bärbar?
Kolla t ex:
http://www.lcdpart.com/doc/ccfl.html
eller på eBay.
Måste man öppna den bärbara först och titta.
Frakten kostar mellan $13.99 till $16.99 om jag fattar det rätt??Sv:Byta bakgrundslampa i en bärbar?
Tänk på att skiten måste skickas på av påven välsignade dunkuddar. Det är en jääävligt tunn liten sak den där lampan.
//JohannesSv:Byta bakgrundslampa i en bärbar?
ThomasSv:Byta bakgrundslampa i en bärbar?
Ska bara öppna skärmen och se vad för storlek när jag har lite tid till det.Sv:Byta bakgrundslampa i en bärbar?
Den glappar inte när man bänder i den eller knackar på den, vare sig den lyser som den ska eller när den mörknat.
Vad göra? Kan jag fixa felet själv?